Comédie-Française
bude upřesněno
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104203Identifikátory
SIS: 163563
Kolekce
- Kvalifikační práce [19979]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Müllerová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
11. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Comédie-Française, francouzské divadlo, národní divadlo, Paříž, historie divadla, financování divadla, divadelní souborKlíčová slova (anglicky)
Comédie-Française, French theatre, national theatre, Paris, history of theatre, subvention of theatre, theatre companyBakalářská práce s názvem Comédie-Française se zaobírá fenoménem nejstaršího stále aktivního národního divadla na světě, které jako jediné z pěti národních divadel ve Francii disponuje stálým souborem a repertoárem čítajícím na 3000 divadelních her. Cílem bylo vytvořit česky psanou aktuální práci o Comédii-Française, zabývající se historií divadla, jeho poměrně rigidní strukturou, rozdíly mezi divadelními scénami souboru, ale i otázkou konkurenceschopnosti divadelního domu s téměř 350 letou tradicí a velmi propracovaným systémem pravidel v době nových médií. Historie divadla sahá až do roku 1680, kdy byla Comédie-Française založena dekretem Ludvíka XIV. Comédie-Française hrála svou roli při nástupu nových uměleckých směrů, ale i během národních převratů a revolucí. I přesto, že poslední studie publika pochází z konce minulého století a je tedy náročné definovat současného diváka, Comédie-Française během posledních dvaceti let nepocítila nijak výrazné výkyvy v návštěvnosti, což je zapříčiněno také vysoce pro-aktivním přístupem směrem k mladému divákovi. 40 % diváků Comédie-Française navštěvuje výhradně představení tohoto divadla. Instituce disponuje poměrně stabilní mecenášskou komunitou, jež Comédii-Française přináší ročně 1 milion eur, tj. 10 % z vlastních výnosů divadla. Konkurenční výhodou...
This bachelor thesis regards the subject of Comédie-Française, the world's oldest national theatre. Comédie-Française is the only French national theatre with its own troupe of actors and a repertoire of over 3000 theatre plays. The aim of this thesis was to create a modern, compact, Czech-written description of the theatre's history, the differences between its 3 stages and its largely rigid hierarchy structure. The thesis furthermore questioned and tried to answer the competitive ability of a theatre house with a tradition as old as nearly 350 years and a very elaborate system of rules in an era of new media. The history of the theatre begins in 1680, when Comédie-Française was found by a royal decree of Louis XIV. Comédie-Française played an influential role in the arising new art movements, the revolutions and political changes in French society in the course of three centuries. Even though the most recent audience-studies in Comédie-Française were reported in the last century and therefore it is difficult to define today's typical spectator, the theatre did not experience any decline in visitors on average in the last 20 years, which is among other caused by the pro-active approach to reaching younger audiences. 40% of audience members exclusively visits Comédie-Française. One million euros...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Teorie intermediality v kontextu díla Heinera Goebbelse
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMocek, Jan (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 11. 9. 2012Cílem této diplomové práce je analýza performance Eraritjaritjaka čelného představitele současného německého experimentálního divadla Heinera Goebbelse. První část usiluje o kontextualizaci Goebbelsovy tvorby v širším ... -
Lars von Trier na českých jevištích: divadelní adaptace a jejich filmové předobrazy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKaňková, Markéta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 4. 6. 2013Tato práce se zabývá problematikou divadelní adaptace filmového díla v českém divadelním kontextu, kterou zkoumá na příkladech divadelních přepisů filmů současného dánského tvůrce Larse von Triera. Cílem práce je zachytit ... -
Dramatizace pohádky Pták Ohnivák a Liška Ryška podle Jana Jílka
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠaštinská, Johana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 9. 9. 2024Tato bakalářská práce se zaměřuje na pohádkové dramatizace Jana Jílka, které vytvořil pro Divadlo Jiřího Wolkra. Hlavním cílem je identifikovat a popsat dramatické principy, jež Jílek uplatňoval při adaptaci klasických ...