Hodnocení vzdělávací činnosti vysokých škol zaměřené na vzdělávání studentů se speciálními potřebami
Evaluation of the academic educational system focusing on education of students with special needs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104073Identifikátory
SIS: 194607
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
31. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Evaluace, management školy, terciární vzdělávání, handicap, inkluzeKlíčová slova (anglicky)
Evaluation, school management, tertiary education, handicap, inclusionDiplomová práce je zaměřena na problematiku edukace a rozvoje studentů se speciálními potřebami v terciárním vzdělávání. Cílem diplomové práce je analyzovat dokumenty vztahující se ke vzdělávání osob se speciálními potřebami a komparovat nastavení systému podpory na jednotlivých vysokých školách. Práce vychází nejen z poznatků odborné literatury, a to jak světové, tak domácí, ale také z šetření provedeného na vybraných vysokých školách. Výzkumná část zahrnuje obsahovou analýzu, která systematicky popisuje obsahy dokumentů týkajících se vzdělávání studentů se speciálními potřebami a komparuje nastavení systému podpory na vybraných vysokých školách, které je doplněno o rozhovory s vedoucími pracovníky poradenských center. KLÍČOVÁ SLOVA Evaluace, management školy, terciární vzdělávání, handicap, inkluze.
Diploma thesis deals with education and development of students with special educational needs in tertiary education. The aim of the thesis is to analyze documents that are related to education of people with special needs and to compare a supporting system setting at individual universities. The thesis is based not only on professional literature knowledge, both world and Czech, but also on a research that has been done at chosen universities. The research part includes content analysis, which systematically describes contents of special education documents, and compares the supporting system setting at selected universities, which is extended by interviews with the head workers of consulting centers. KEYWORDS Evaluation, school management, tertiary education, handicap, inclusion.