Na druhém konci světa. Japonské dřevořezy, jejich kořeny a odlišnosti
On the other side of the world. Japanese woodcut, its roots and differences
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104021Identifikátory
SIS: 187648
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fulková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
10. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Japonsko, vizuální kultura, dřevořez, deskotisk, Ukiyo-eKlíčová slova (anglicky)
Japan, visual culture, woodcut, woodblock print, Ukiyo-eKLÍČOVÁ SLOVA Japonsko, vizuální kultura, dřevořez, deskotisk, Ukiyo-e ANOTACE Studentka během svého studijního pobytu v Japonsku bude sbírat a analyzovat prvky vizuální komunikace a kultury zaměřené na japonský dřevořez Ukiyo-e. Prostuduje odpovídající odbornou literaturu se zaměřením na japonský dřevořez a pokusí se formulovat svou zkušenost s pohledem evropskýma očima. Bude vycházet z vlastních poznatků a z poznatků načerpaných z odborné literatury a otevře prostor k porovnání japonské vizuální kultury s evropskou vizuální kulturou. V didaktické části se studentka bude zabývat návrhem výukových výtvarných etud vycházejících ze specifik výtvarného japonského projevu v oblasti Ukiyo-e. V autorské části se studentka zaměří na aplikaci japonských specifik ve výtvarném projevu v oblasti Ukiyo-e a na svojí tvorbu.
KEY WORDS Japan, visual culture, woodcut, woodblock print, Ukiyo-e ANOTATION During her stay in Japan, the student will gather and analyze aspects of visual communication and culture focusig on Japanese woodcut technique Ukiyo-e. She will study appropriate specialized literature on the subject of Japanese woodcut and try to formulate her experience based on her european views. She will use her own knowledge as well as the knowledge gained from the specialized literature and provide space for the comparison of Japanese and European visual culture. In the didactic part, the student will deal with the project of educational art exercise based on specifics of the Japanese art language of Ukiyo-e. In the author's part, the student will focus on application of Japanese specifics of Ukiyo-e art language on her work.