Rozvoj dovednosti psaní metodou blended-learningu
Development of writing skills by using a method of blended-learning
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103655Identifiers
Study Information System: 178143
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Adamovičová, Ana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech for Non-Native Speakers
Department
Institute of Czech Studies
Date of defense
4. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
řečová dovednost psaní|čeština jako cizí, druhý jazyk|blended-learning|didaktika cizích jazyků|tvůrčí psaní|WRILAB2Keywords (English)
writing skills|Czech as a foreign, second language|blended-learning|foreign language didactics|creative writing|WRILAB2Dovednost psaní je důležitým prvkem ovládání cizího jazyka. V dané práci jsou představeny různé metody, využívané pro rozvoj dovednosti psaní v cizím jazyce, od tradičních po alternativní, např. techniky tvůrčího psaní. Cílem této práce je zhodnotit efektivnost metody blended-learning při rozvoji řečové dovednosti psaní v cizím/druhém jazyce. Pro tyto účely se v dane práci používá analýza textů vytvořených nerodilými mluvčími v rámci blended-learningového kurzu WRILAB2. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Writing skills are an important element of mastering a foreign language. In this thesis various methods used to develop writing skills in a foreign language are described - from traditional to alternative, such as creative writing technics. The aim of this thesis is to evaluate the effectiveness of the blended learning method in the development of writing skills in foreign/second language. For these purposes, the thesis analyses texts created by non-native speakers in the blended learning course WRILAB2. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)