Inkluzivní povaha Twitterové komunikace politiků: je Twitter skutečně demokratizující systém?
Inclusive Nature of Twitter Communication: Is Twitter Really a Democratizing System?
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103592Identifikátory
SIS: 163636
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lipková, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
4. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Twitter|sociální sítě|nová média|politika|politický marketingKlíčová slova (anglicky)
Twitter|social networks|new media|politics|political marketingTato práce zkoumá velice aktuální téma, a to jak čeští politici využívají sociální síť Twitter se zvláštním zřetelem na její inkluzivní a demokratizující potenciál. Nezbytný teoretický rámec začíná u úplných základů, představuje platformu Twitteru, popisuje její vznik i základní funkce, které nabízí. Dále postupujeme k historickému vhledu, jak tato mikroblogovací síť sloužila jako nástroj politického marketingu nejprve v zahraničí a následně i u nás. Teoretická část je zakončená rozborem několika zahraničních studií zabývajících se interaktivní složkou twitterové komunikace politiků. Empirická část obsahuje analýzu příspěvků z 60 twitterových účtů českých politických představitelů, na jejímž základě se práce snaží zodpovědět otázku, zda politici reagují pouze na skupiny elit, jako jsou média nebo influenceři, či zda stejnou měrou komunikují i s běžnými občany, a posilují tak demokratizační potenciál sociálních sítí.
The thesis explores a very current topic of politicians' behaviour on social media with the emphasis on the inclusive and democratizing potential of these systems. The theoretical framework begins with a short introduction of Twitter and its functions followed by an insight into the history of using Twitter as a tool in political campaigns. The thesis also explores studies from abroad focused on the interactive element of politicians' communication on Twitter. The research contains an analysis of 60 Twitter accounts of Czech politicians which aims to answer the question if - and to what extent - Czech politicians interact on Twitter, whether they reply only to elite groups such as media and influencers or to citizens as well, supporting the democratizing potential of social media.