Pozitivní aspekty státní maturitní zkoušky z hlediska didaktiky AJ
Positive aspects of the state graduation exams in terms of English language teaching
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103443Identifikátory
SIS: 101808
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanušová, Světlana
Chvál, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Didaktika konkrétního jazyka
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
27. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
metodika výuky angličtiny|kompetence psaní|státní maturitní zkouška|hodnotící kritériaKlíčová slova (anglicky)
ELT methodology|writing ability|state school-leaving exam|assessment criteriaNázev práce: Pozitivní aspekty státní maturitní zkoušky z hlediska didaktiky AJ. Vliv testování psaní na výuku AJ na českých středních školách. Autor: Eva Píšová Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova Vedoucí práce: doc. PhDr. Lucie Betáková, MA, Ph.D. Abstrakt Předkládaná disertační práce se zabývá tématem testování dovednosti psaní v rámci státní maturitní zkoušky z angličtiny. Pozornost je věnována především vlivu přesně specifikovaných výstupních požadavků na výuku angličtiny na českých středních školách, který zatím v didaktické literatuře nebyl popsán. Výzkum se zaměřuje na dílčí dovednosti hodnocené v jednotlivých kritériích, zkoumá vztahy mezi nimi a posuzuje jejich náročnost z hlediska úspěšnosti žáků i z hlediska problémů při výuce. V práci byly použity tři hlavní výzkumné metody: (1) kvantitativní analýza velkých souborů dat, (2) pedagogický experiment v malém měřítku a (3) dotazníkové šetření. Pro posouzení vztahů mezi jednotlivými dílčími dovednostmi byla analyzována data získaná z výsledků státních maturitních zkoušek konaných v letech 2014-2017. Byla použita především data studentů středních odborných škol, jejichž úroveň řečových dovedností by měla nejvíce korespondovat s úrovní státní maturitní zkoušky, která je stanovena B1 podle SERR...
Title: The Positive Impact of the State School Leaving Exam on ELT Methodology. The Influence of Testing Writing on Teaching English at Czech Secondary Schools. Author: Eva Píšová Department: Department of English language and ELT Methodology, Faculty of Arts, Charles University Supervisor: doc. PhDr. Lucie Betáková, MA, Ph.D. Abstract This thesis deals with the topic of testing writing in the context of the state school-leaving exam in English language. The research assesses the impact of clearly specified standards on teaching English to Czech secondary school students, and thus focuses on the field which no systematic investigation has dealt with. The research concentrates on specific subskills assessed within distinctive criteria, analyses the relationships between them and estimates their complexity regarding both student success and teaching challenges. Three major research strategies were used: (1) a quantitative analysis of the large-scale data, (2) a small-scale pedagogical experiment and (3) a survey. To examine the relationship between various subskills of language ability we analysed test score data from the school- leaving exams in the years 2014-2017. Data from secondary vocational schools students were mainly used, as the level of these students' language skills should correspond the most...