How can bringing the digital gender divide accelerate the achievement of the United Nations Sustainable Development Goals?
Využívání informačních a komunikačních technologií pro dosažení rovnosti žen a mužů a cílů OSN v oblasti udržitelného rozvoje.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103381Identifiers
Study Information System: 202661
Collections
- Kvalifikační práce [17642]
Author
Advisor
Referee
Střítecký, Vít
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
International Security Studies
Department
Department of Security Studies
Date of defense
12. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Gender, Gender Equality, Sustainable Development, Technology, Information, Divide, DigitalKeywords (English)
Gender, Gender Equality, Sustainable Development, Technology, Information, Divide, DigitalThe purpose of this research is to identify how bridging the online gender divide can accelerate the achievement of the United Nations Sustainable Development Goals. At present 200 million fewer women are online than their male counterparts, highlighting the gender inequality that exists online. The disparity in the number of women online is having a detrimental effect on the ability to achieve the Sustainable Development Goals by the United Nations target date of 2030. The research first endeavours to understand the current discourse of what is understood by the term "digital gender divide" within contemporary literature. Drawing knowledge from existing literature, the reasons for the digital gender divide are critically assessed and conceptualised within an empirical framework before offering an insight into how such barriers can be addressed and overcome. The removal of such obstacles therefore paves the way for the United Nations Sustainable Development Goals to flourish. The evidence collated throughout the study details the intricate connection between sustainable development and gender equality, concluding that considerable advancements towards sustainable development can be made if more women are online.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Gender na školách pro sluchově postižení
Defence status: DEFENDEDPánková, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 4. 6. 2012RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá projevy genderu a genderovými stereotypy na školách pro žáky/kyně se sluchovým postižením a to v oblasti vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. ... -
Analýza učebnic pro základní školy z genderového hlediska
Defence status: DEFENDEDSoušková, Anežka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Date of defense: 7. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá genderovou tematikou v učebnicích českého jazyka pro druhý stupeň základní školy. Jejím cílem je provést analýzu tří vybraných učebnicových řad různých nakladatelství a na základě výsledků ... -
Problematika multikulturního partnerství
Defence status: DEFENDEDMotilová, Iveta (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2011)Date of defense: 12. 9. 2011