How can bringing the digital gender divide accelerate the achievement of the United Nations Sustainable Development Goals?
Využívání informačních a komunikačních technologií pro dosažení rovnosti žen a mužů a cílů OSN v oblasti udržitelného rozvoje.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103381Identifikátory
SIS: 202661
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Střítecký, Vít
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mezinárodní bezpečnostní studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra bezpečnostních studií
Datum obhajoby
12. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Gender, Gender Equality, Sustainable Development, Technology, Information, Divide, DigitalKlíčová slova (anglicky)
Gender, Gender Equality, Sustainable Development, Technology, Information, Divide, DigitalThe purpose of this research is to identify how bridging the online gender divide can accelerate the achievement of the United Nations Sustainable Development Goals. At present 200 million fewer women are online than their male counterparts, highlighting the gender inequality that exists online. The disparity in the number of women online is having a detrimental effect on the ability to achieve the Sustainable Development Goals by the United Nations target date of 2030. The research first endeavours to understand the current discourse of what is understood by the term "digital gender divide" within contemporary literature. Drawing knowledge from existing literature, the reasons for the digital gender divide are critically assessed and conceptualised within an empirical framework before offering an insight into how such barriers can be addressed and overcome. The removal of such obstacles therefore paves the way for the United Nations Sustainable Development Goals to flourish. The evidence collated throughout the study details the intricate connection between sustainable development and gender equality, concluding that considerable advancements towards sustainable development can be made if more women are online.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Gender na školách pro sluchově postižení
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPánková, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 4. 6. 2012RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá projevy genderu a genderovými stereotypy na školách pro žáky/kyně se sluchovým postižením a to v oblasti vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. ... -
Analýza učebnic pro základní školy z genderového hlediska
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSoušková, Anežka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 7. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá genderovou tematikou v učebnicích českého jazyka pro druhý stupeň základní školy. Jejím cílem je provést analýzu tří vybraných učebnicových řad různých nakladatelství a na základě výsledků ... -
Případová studie nástrojů prosazování rovných příležitostí žen a mužů ve společnosti RWE CZ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŽahourková, Zlata (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2012)Datum obhajoby: 26. 10. 2012Tato diplomová práce je případovou studií nástrojů prosazování rovných příležitostí žen a mužů ve společnosti RWE CZ. Práce představuje český pracovní trh z hlediska genderových nerovností a definuje jejich dopady. Shrnuje ...