Online komunikace Evropského parlamentu a Evropské komise v letech 2014-2017
Online Communication of European Parliament and European Commision in 2014-2017
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102793Identifikátory
SIS: 192595
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
25. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Evropská unie, Evropský parlament, Evropská komise, online, komunikace, sociální sítě, Mileniálové, Generace ZKlíčová slova (anglicky)
European Union, European Parliament, European Commision, Online, Communication, Social networks, Millennials, Generation ZTato bakalářská práce se zabývá online komunikací Evropského parlamentu a Evropské komise v letech 2014-2017. V jejím rámci je přiblíženo fungování dvou Evropských orgánů a jejich přístup k online komunikaci, možnosti využití online komunikace a definice a specifikace generačních skupin Mileniálů a Generace Z. Deskriptivní část bakalářské práce je zaměřena na orgány Evropské unie, jejich strukturu a strategický přístup k oblasti komunikace. Dále jsou v této části popsány média a formáty, které jsou využívané v rámci online komunikace. V práci jsou také představeny online platformy, pomocí kterých Evropský parlament a Evropská komise komunikují. Mezi ně patří jejich webové stránky, stránky na Facebooku a profily na sociálních sítích Instagram a Twitter. Prostor je zde věnován také cílovému publiku, kterým jsou Mileniálové a Generace Z. Praktická část bakalářské práce obsahuje kvantitativní výzkum provedený online dotazníkovým šetřením, a to mezi příslušníky zkoumaných generací. Účelem tohoto šetření bylo zjistit povědomí a efektivitu online komunikace Evropského parlamentu a Evropské komise. Výzkum se týkal také online chování Mileniálů a Generace Z s důrazem na jejich povědomí o online komunikaci orgánů EU v konkrétních online médiích.
This bachelor thesis is focused on online communication of the European Parliament and the European Commission in 2014-2017. To provide essential information about this topic, there is a description of these two Europeans institutions and their approach to communication, possibilities of online communication and definition of generations of Millennials and Generation Z. Descriptive part of this bachelor thesis is explaining the European Union institutions, their inner structure and strategic approach towards field of communication. Further in this chapter, there is a description of online platforms for communication used by the European Parliament and the European Commission. Namely: their official webpages, Facebook pages and profiles on Instagram and Twitter. In this part description and specifics of target audience - Millennial generation and Generation Z. Practical part of this bachelor thesis is about quantitative research which is done by questionnaire online survey among members of target audience. This research aims to explore the awareness of online communication of the European Parliament and the European Commission and its effectivity. Survey was mainly focused on online behaviour of Millennials and Generation Z with a stress on their knowledge about online communication of those EU institutions.