Audiovizuální ukázky jako prostředek geografického vzdělávání
Audiovisual demonstrations as a part of teaching geography
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102283Identifikátory
SIS: 171019
Kolekce
- Kvalifikační práce [19109]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Řezníčková, Dana
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
14. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
audiovizuální ukázky, moderní didaktické prostředky, výuka zeměpisu, polostrukturované rozhovory, učitel, žákKlíčová slova (anglicky)
audiovisual demonstration, modern teaching, teaching of geography, interviews, teacher, studentAUDIOVIZUÁLNÍ UKÁZKY JAKO PROST EDEK GEOGRAFICKÉHO VZD LÁVÁNÍ Diplomová práce je zam ena na využívání audiovizuálních ukázek ve výuce zem pisu. První část práce je v nována teoretickým východiskům, která seznamuje s cílem práce, zvolenou metodikou, vysv tluje pojem audiovizuální ukázky a uvádí zásady a možnosti práce s nimi. Druhá část práce shrnuje výsledky kvalitativn pojatého výzkumu, který byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranou skupinou pedagogů a rozhovorů v ohniskových skupinách s vybranými žáky. Cílem praktické části bylo pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjistit a shrnout dosavadní zkušenosti vybraných pedagogů s využíváním audiovizuálních ukázek ve výuce zem pisu. Zejména bylo cílem zjistit, jak často, za jakých podmínek a jakým způsobem audiovizuální ukázky ve své výuce vyžívají, jaké jsou jejich výhody, nevýhody, p íležitosti a možná úskalí. Druhým dílčím cílem bylo, pomocí polostrukturovaných rozhovorů s ohniskovými skupinami žáků, zjistit zkušeností jednotlivých žáků vybraných pedagogů s audiovizuálními ukázkami ve výuce zem pisu, resp. jaký p ínos pro žáky audiovizuální ukázky mají. Klíčová slova: audiovizuální ukázky, moderní didaktické prost edky, výuka zem pisu, polostrukturované rozhovory, učitel, žák
AUDIOVISUAL DEMONSTRATIONS AS A PART OF TEACHING GEOGRAPHY This diploma thesis is focused on using audiovisual demonstration as a part of teaching geography. The theoretical part is dedicated to theory of methodology and aims of thesis, to interpretation of term audiovisual demonstration and its principle and possibilities of work. The second part of thesis is dedicated to qualitative research activities, include interviews with teacher and students. The aim of the diploma thesis is to clarify and summarize experience of teacher with an audiovisual demonstration in their teaching geography. Especially how and when they using them, its advantages, disadvantages, contributions and potential risks. The second part of the aim is clarify and summarize experience of students with and audiovisual demonstration in geography. Especially how audiovisual demonstration can help them in learning, what is their contributions to students. Key words: audiovisual demonstration, modern teaching, teaching of geography, interviews, teacher, student