Výuka základů osobní asistence v rámci oboru Aplikovaná tělesná výchova osob se specifickými potřebami.
Personal assistence in the study program of Adapted physical activity
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101619Identifikátory
SIS: 196592
Kolekce
- Kvalifikační práce [8839]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Malá, Michaela
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
11. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Projektové učení, aplikovaná tělesná výchova, teorie vzdělávání FTVS UK, učení praxí, osobní asistenceKlíčová slova (anglicky)
Project teaching, adapted physical activity, theory of education at Faculty of Physical Education and Sport Charles University in Prague, practice learning, personal assistenceNázev: Výuka základů osobní asistence v rámci oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami. Cíle: Cílem bakalářské práce je věnovat se problematice výuky základů osobní asistence v odborných předmětech na Fakultě tělesné výchovy a sportu oboru Tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami. Zjišťování stavu a hledání možností pro zlepšení. Dílčím cílem je zjištění reakce absolventů workshopu. Metody: Kvalitativní výzkum zahrnuje konstrukci edukačního programu a jeho evaluace. Jako metody sběru dat byly použity názorové ankety vlastní konstrukce a polostrukturovaný rozhovor. V rámci kvalitativního výzkumného šetření bylo zkoumáno výzkumné téma v různých kontextech. V rešeršní části práce jsou uvedena teoretická východiska ve vztahu k OA a studiu zaměřeném na aplikované pohybové aktivity. Ve výzkumné části byl realizován a evaluován edukační program zaměřený na OA u 34 studentů 1. a 2. ročníku ATVS OSP, který účastníci následně hodnotili písemnou anketou. Dále byly pomocí ankety zkoumány názory studentů s vlastní zkušeností s poskytováním OA. V tomto dotazovaném souboru byli tři muži ve věku 22 až 23 let. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že výsledky anket a rozhovoru prokázaly prospěšnost workshopu, zájem o licenční kurz a pozitivní vliv kombinace studia s prací osobní...
Title: Personal assistence in the study program of Adapted physical activity. Objective: The object of this bechelor thesis is teaching of foundations of personal assitence in other specialized subjects at Faculty of Physical Education and Sport in study programe Sport/physical activity and program of Adapted physical activity. The aim of this thesis is find out the current level, searching for possibilities to improve it and reaction of participant of workshop. Methods: The qualitative research include structure of education program and its evaluation. Used data were collected by a self-opinion survey and half-structured interview. The quantitative research include the main topic of this thesis in diferent correlations. In the research part of the thesis are theoretical basis in correlation betwen personal assistence and study of Adapted physical activity. In the research part of this work 34 students of Adapted physical activity (1-4 semester) attend education program of personal assistence and thereafter answer the survey. This survey include opinion and self-experiences about personal assistence and this education program. The group form of testing include 3 men in age of 22-23 years old. Results: The results of survey show beneficial effect with workshop, interest in licence course and...