Střední vzdělávání žáků s mentálnílm postižením v praktických školách
Secondary education of mentally handicapped pupils in practical schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101504Identifikátory
SIS: 179649
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
11. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Mentální postižení, podpůrná opatření, praktická škola s dvouletou přípravou, praktická škola s jednoletou přípravou, střední odborné učiliště, vzdělávání, žáci se speciálně vzdělávacími potřebamiKlíčová slova (anglicky)
Education, mental disability, practical school with one-year training, practical school with two years of training, pupils with special educational needs, support measures, secondary vocational schoolDiplomová práce obsahuje v teoretické části pojednání o významu vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením, definuje osoby s mentálním postižením, uvádí jejich zvláštnosti v souvislosti s jejich vzděláváním na úrovni středního vzdělávání. Popisuje Rámcové vzdělávací programy pro praktické školy s jednoletou a dvouletou přípravou. Průzkumná část je zaměřena na sledování středního vzdělávání žáků v praktických školách v regionu Středočeského kraje. Hlavním cílem průzkumu bylo zjistit možnosti pracovního uplatnění absolventů praktických škol po ukončení středního vzdělávání.
The diploma thesis contains in the theoretical part a discussion about the importance of education of pupils with moderate mental disabilities, defines persons with mental disabilities, presents their characteristic peculiarities in relation to their education at the level of secondary education. It describes the Framework Educational Programs for practical schools with one- year and two-year training. The exploratory part focuses on monitoring secondary education of pupils in practical schools in the Central Bohemian Region. The main aim of the survey was to find out the possibilities of employment of graduates of practical schools after graduation.