Metodika nácviku skoků na trampolíně
Methodololy of trampoline training
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101288Identifikátory
SIS: 181672
Kolekce
- Kvalifikační práce [8921]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Viléma
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Gymnastika
Datum obhajoby
7. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
skoky na trampolíně, didaktika, postup nácvikuKlíčová slova (anglicky)
Trampoline, didactics, trainig drillNázev: Metodika nácviku skoků na trampolíně Cíle: Cílem práce je na základě řízených rozhovorů s předními odborníky České republiky vytvořit metodickou oporu pro nácvik základních skoků na trampolíně. Metody: Pro naplnění stanoveného cíle jsme využili řízených rozhovorů s vybranými trenéry skoků na trampolíně. Výsledky byly konfrontovány s odbornou literaturou. Vytvořený metodický materiál byl zpracován v písemné i obrazové podobě v HD kvalitě. Výběr respondentů stejně i probandů, kteří se podíleli na tvorbě obrazové dokumentace, byl záměrný. Výsledky: Mezi výstupy patří výsledky rozhovorů a textová a obrazová část metodiky. Výsledkem obrazové části je 15 - ti minutové video, které zachycuje nácvik jednotlivý prvků a to od jednodušších, jako jsou přímé skoky, až po náročnější, jako jsou saltové a vrutové rotace. Video obsahuje ukázky korektního provedení i ukázky přímé dopomoci. Klíčová slova: skoky na trampolíně, metodika, didaktika, dopomoc
Title: Methodology of training trampoline jumps Objectives: The aim of the thesis is to create a methodical support for practicing basic jumps on the trampoline on the basis of controlled interviews with leading Czech experts. Methods: To meet the set goal, we used controlled interviews with selected trainer jumps on the trampoline. The results were confronted with professional literature. The methodical material created was written and written in HD quality. The selection of the respondents as well as the probands who participated in the creation of the visual documentation was deliberate. Results: The outputs include the results of the interviews and the text and image part of the methodology. The result of the video is a 15 - minute video that captures individual elements, from simpler ones, such as direct jumps to more challenging ones, such as salt and screw rotation. The video contains examples of correct execution and demonstrations of direct help. Keywords: trampoline,methodology,training,jumps,elements