Kótované promítání pro střední školy
Orthogonal projection onto the xy-plane for secondary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101235Identifikátory
SIS: 193221
Kolekce
- Kvalifikační práce [10957]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hromadová, Jana
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství matematiky - Učitelství deskriptivní geometrie
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
6. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název práce: Kótované promítání pro střední školy Autor: Martina Magová Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Tato práce navazuje na bakalářskou práci Polohové úlohy v kótovaném promítání. Rozšiřuje ji o metrické úlohy a analýzu současného stavu výuky kótovaného promítání na středních školách. Její součástí jsou řešené příklady, z nichž k některým jsou v příloze k dispozici krokované konstrukce upravené pro promítání dataprojektorem. Teoretická část včetně krokovaných konstrukcí je také zpřístupněna veřejnosti prostřednictvím internetových stránek. Práce je určena žákům středních škol jako materiál k samostudiu a současně jako pomůcka pro učitele, kteří zde mohou čerpat zadání úloh do výuky a promítnout krokované řešení. Klíčová slova: pravoúhlé promítání, konstrukční úlohy, polohové úlohy, metrické úlohy
Title: Orthogonal projection onto the xy-plane for secondary schools Author: Martina Magová Department: Department of Mathematics Education Supervisor: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D., Department of Mathematics Education Abstract: This thesis follows on from the bachelor thesis Position examples in an orthogonal projection onto the xy-plane with metric examples and analysis of the current state of teaching the orthogonal projection onto the xy-plane at secondary schools. It includes a variety of examples and exercises. For some of those, step-by-step constructions are available in the addendum. They have been adapted for projection using a dataprojector. The theoretical part including step-by-step constructions was also made available to the public via a webpage. The thesis is designed for secondary school students as a material for self study and as a tool for teachers, who can use the included examples and project the step-by-step constructions in class. Keywords: orthogonal projection, construction examples, position examples, metric examples