Zobrazit minimální záznam

The influence of editorial processing on understanding the text of Babička (The Grandmother) by elementary school pupils
dc.contributor.advisorAdam, Robert
dc.creatorSotlová, Jana
dc.date.accessioned2018-07-20T10:01:51Z
dc.date.available2018-07-20T10:01:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100280
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce Vliv edičních úprav na porozumění textu Babičky žáky ZŠ se zabývá vybranými edicemi Babičky Boženy Němcové vydanými po roce 1989, které jsou určeny školám a dětským čtenářům. Hlavním cílem práce je určit, zda mají ediční úpravy Babičky vliv na její porozumění žáky 2. stupně ZŠ. Dílčím cílem práce je zjistit, zda jsou žáci v současné výuce českého jazyka seznamováni s textem Babičky a v jaké podobě jim bývá text tohoto díla zpřístupněn. V teoretické části diplomové práce je na základě výzkumů zabývajících se čtenářskými preferencemi a postoji veřejnosti k mimočítankové četbě charakterizován současný obraz vztahu českých čtenářů k Boženě Němcové a Babičce, dále je popsána praxe zadávání povinné a doporučené četby na základních školách a praxe ediční přípravy mimočítankové četby, následně je uveden komentovaný přehled dosavadních edic Babičky Boženy Němcové určených dětem se zaměřením na dvě současné edice Babičky - vydání Babičky v nakladatelství Fragment v roce 2011 a nakladatelství Práh v roce 2013. Praktická část diplomové práce je tvořena dotazníkovým šetřením a testem porozumění textu, jejichž respondenty jsou žáci 2. stupně ZŠ. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány zkušenosti žáků s textem Babičky a jejich postoje k tomuto dílu. V testu porozumění textu je srovnáváno...cs_CZ
dc.description.abstract(in English) Diploma thesis The Influence of editorial processing on understanding the text of Babička (The Grandmother) by elementary school pupils focuses on selected editions of Božena Němcová's Babička published after 1989, which are intended for schools and children readers. The primary aim of the thesis is to determine whether the editing arrangements of the Grandmother have influence on its understanding by the pupils of the second level elementary school. The secondary aim of the thesis is to find out whether pupils in the current teaching of the Czech language are familiar with the text of Babička and in what form is the text made accessible to them. Theoretical part of the thesis characterizes the relationship of contemporary Czech readers to Božena Němcová and Babička on the basis of research of reading preferences and attitudes of the general public to non-required reading, which is followed by the description of the practice of compulsory and recommended reading at elementary schools and the publishing practice of non-required reading. The theoretical part concludes with a commented overview of the children editions of Božena Němcová's Babička focusing on two contemporary editions of Babička intended for children - one by Fragment Publishing House from 2011 and another one by Práh...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecteditorial processingen_US
dc.subjectThe Grandmotheren_US
dc.subjectunderstanding the texten_US
dc.subjectelementary school pupilsen_US
dc.subjectquestionnaire surveyen_US
dc.subjectediční úpravycs_CZ
dc.subjectBabičkacs_CZ
dc.subjectporozumění textucs_CZ
dc.subjectžáci ZŠcs_CZ
dc.subjectdotazníkový výzkumcs_CZ
dc.titleVliv edičních úprav na porozumění textu Babičky žáky ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-18
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId157899
dc.title.translatedThe influence of editorial processing on understanding the text of Babička (The Grandmother) by elementary school pupilsen_US
dc.contributor.refereeSaicová Římalová, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce Vliv edičních úprav na porozumění textu Babičky žáky ZŠ se zabývá vybranými edicemi Babičky Boženy Němcové vydanými po roce 1989, které jsou určeny školám a dětským čtenářům. Hlavním cílem práce je určit, zda mají ediční úpravy Babičky vliv na její porozumění žáky 2. stupně ZŠ. Dílčím cílem práce je zjistit, zda jsou žáci v současné výuce českého jazyka seznamováni s textem Babičky a v jaké podobě jim bývá text tohoto díla zpřístupněn. V teoretické části diplomové práce je na základě výzkumů zabývajících se čtenářskými preferencemi a postoji veřejnosti k mimočítankové četbě charakterizován současný obraz vztahu českých čtenářů k Boženě Němcové a Babičce, dále je popsána praxe zadávání povinné a doporučené četby na základních školách a praxe ediční přípravy mimočítankové četby, následně je uveden komentovaný přehled dosavadních edic Babičky Boženy Němcové určených dětem se zaměřením na dvě současné edice Babičky - vydání Babičky v nakladatelství Fragment v roce 2011 a nakladatelství Práh v roce 2013. Praktická část diplomové práce je tvořena dotazníkovým šetřením a testem porozumění textu, jejichž respondenty jsou žáci 2. stupně ZŠ. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány zkušenosti žáků s textem Babičky a jejich postoje k tomuto dílu. V testu porozumění textu je srovnáváno...cs_CZ
uk.abstract.en(in English) Diploma thesis The Influence of editorial processing on understanding the text of Babička (The Grandmother) by elementary school pupils focuses on selected editions of Božena Němcová's Babička published after 1989, which are intended for schools and children readers. The primary aim of the thesis is to determine whether the editing arrangements of the Grandmother have influence on its understanding by the pupils of the second level elementary school. The secondary aim of the thesis is to find out whether pupils in the current teaching of the Czech language are familiar with the text of Babička and in what form is the text made accessible to them. Theoretical part of the thesis characterizes the relationship of contemporary Czech readers to Božena Němcová and Babička on the basis of research of reading preferences and attitudes of the general public to non-required reading, which is followed by the description of the practice of compulsory and recommended reading at elementary schools and the publishing practice of non-required reading. The theoretical part concludes with a commented overview of the children editions of Božena Němcová's Babička focusing on two contemporary editions of Babička intended for children - one by Fragment Publishing House from 2011 and another one by Práh...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV