Karel Hynek: "Společně se naplníme, společně se vyprázdníme"
Karel Hynek: "We fill together, we empty together"
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100265Identifikátory
SIS: 193623
Kolekce
- Kvalifikační práce [23978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Typlt, Jaromír
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Komparatistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav české literatury a komparatistiky
Datum obhajoby
18. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
poezie|drama|surrealismus|postsurrealismus|výtvarné umění|individualita|spolupráce|erotismus|travestie|smíchKlíčová slova (anglicky)
Poetry|Drama|Surrealism|Postsurrealism|Visual Art|Individuality|Collaboration|Eroticism|Travesty|LaughterPráce se zabývá tvorbou Karla Hynka. Důraz kladu na analýzu básnického díla od raných básní po básnické útvary z počátku 50. let; sleduji vývoj poetiky autora po formální i obsahové stránce. Přestože stěžejní zůstává interpretace básnických textů, neopomíjím i další literární útvary, kterým se autor věnoval - zejména dramatické tvorbě. Dále mapuji Hynkovo setkávání a spolupráci s dalšími umělci, básníky a výtvarníky. Část práce se též věnuje zasazení jeho díla do tradice surrealismu (a postsurrealismu) a jeho posunu k "realističtějšímu" básnickému vyjádření.
This diploma thesis focuses on the oeuvre of Karel Hynek. In the text, the emphasis is placed on an analysis of his poetry from his early poems to works that he created at the beginning of the 1950s; I focus on the development of the author's poetics in terms of both the formal and content aspects. Although it is an intepretation of Hynek's poems that is a pivotal part of this thesis, the text also does not forget to mention other literary genres the author centred upon - especially drama. The thesis also surveys Hynek's relationships and collaborations with other writers, poets and artists. A part of the text also deals with Hynek's work in the context of surrealism (and post-surrealism) and with his shift to a "more realistic" form of poetic expression.