Informační vzdělávání studentů kombinovaného studia na příkladu ČZU
Information education of students of combined forms of study at CULS
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100215Identifikátory
SIS: 179280
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jarolímková, Adéla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
13. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
kombinované studium|studenti kombinovaného studia|vysokoškolské knihovny|informační vzdělávání|informační gramotnost|Česká zemědělská univerzita v Praze|Studijní a informační centrum ČZU v PrazeKlíčová slova (anglicky)
combined study|students of combined study|academic libraries|information education|information literacy|Czech University of Life Sciences Prague|Study and Information Centre CULS Prague(česky): Cílem diplomové práce je analýza informačního vzdělávání studentů kombinovaného studia na konkrétním příkladu České zemědělské univerzity v Praze. První část práce je věnována terminologii a vymezení pojmu kombinovaného studia. Dále je pozornost věnována studentům kombinovaného studia, především jejich specifikům ve srovnání se studenty prezenčního studia - věku, motivaci, vzdělávacím potřebám a překážkám ve studiu. V textu je stručně definována také informační gramotnost dle standardů Association of College & Research Libraries a informační vzdělávání se zaměřením na studenty kombinovaného studia. Závěr teoretické části tvoří příklady dobré praxe v zahraničních akademických knihovnách. V praktické části je stručně nastíněna situace studentů kombinovaného studia na České zemědělské univerzitě v Praze, jejich počty na jednotlivých fakultách a nabízené studijní obory. Pozornost je věnována také činnosti Studijního a informačního centra ČZU, konkrétně Oddělení informační podpory a vzdělávání, v oblasti informačního vzdělávání. Výzkumná část sestává z popisu použité metodiky práce zahrnující rozhovor a SWOT analýzu. Dále je popsána analýza dotazníkového šetření a rozhovorů se studenty kombinovaného studia na ČZU, SWOT analýza informačního vzdělávání pro studenty kombinovaného studia na ČZU a...
(in English): The aim of Master's thesis is an analysis of information education of students of combined study using example of Czech University of Life Sciences Prague. The first part of the thesis deals with terminology and definition of the term combined study. In the next part characteristics of students of combined study in comparison with students of regular education are described with emphasis on their age, motivation, educational needs and obstacles encountered while studying at distance. The text also briefly defines information literacy according to Association of College & Research Libraries standards and information education of students of combined study. The end of theoretical part follows practical experiences with courses for students of combined study at university libraries abroad. Practical part briefly outlines the situation of combined students at CULS Prague, numbers of these students at faculties and offered study programmes. The activities of Information Literacy and Education Department in the area of information education are described The next part describes methodology of thesis including interview and SWOT analysis. The last part consists of an analysis of questionnaire research and interviews with students of combined study at CULS, SWOT analysis of information...