Znalostní management a profese "chief knowledge officer"
Knowledge management and CKO (chief knowledge officer) profession
Znalostní management a profese "chief knowledge officer"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100115Identifikátory
SIS: 128501
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ivánek, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
13. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
znalosti, znalostný management, znalostný pracovník, kompetencie, schopnosti, chief knowledge officerKlíčová slova (anglicky)
knowledge, knowledge management, knowledge worker, competencies, skills, chief knowledge officerDiplomová práca je venovaná podstate a významu znalostného managementu. Cieľom je charakterizovať profesiu chief knowledge officer (CKO) v znalostnej spoločnosti. Vymedziť jej role a identifikovať odborné kompetencie, ktoré sú kľúčové pre úspešný výkon tejto profesie. Odhaľuje vplyvy a úlohy chief knowlege officer v znalostnej organizácii. Hodnotí a predpokladá ďalší vývoj tejto pozície. Prácu môžeme rozdeliť na dve časti, teoretickú a empirickú. Prvé kapitoly sú zamerané na teóriu v oblasti znalostného managementu, znalostnej spoločnosti a ďalej sa zameriava konkrétne na pozíciu chief knowledge officer, jej vývoj a kompetencie. Práca obsahuje aj analýzu výskumov zo zahraničia. Súčasťou empirickej časti diplomovej práce sú pološtruktúrované rozhovory s predstaviteľmi danej pozície - chief knowledge officer. Kľúčové slová: Znalostný management Chief knowledge officer Znalostná spoločnosť Intelektuálny kapitál Podniky
The diploma thesis is dedicated to the purpose and importance of knowledge management. The aim of this work is to describe the chief knowledge officer position in the knowledge society. It defines its roles and identifies competencies that are keys to success of this position. It unveils impact and responsibilities of chief knowledge officer in a knowledge organization. It assesses and predicts development of this position. The thesis can be divided into two parts, theoretical and empirical. First chapters focus on the theory in the field of knowledge management, knowledge society and furthermore it focuses on the position chief knowledge officer, its development and competencies. The thesis contains also an analysis of research from foreign countries. Empirical part of the thesis includes interviews with representatives on the position chief knowledge officer. Keywords: Knowledge management Chief knowledge officer Knowledge society Intellectual capital Enterprises
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Ředitel jako znalostní pracovník. Tacitní znalosti vybraných ředitelů základních škol v Praze
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKobrová, Anna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 17. 5. 2016V bakalářské práci se podrobněji zabývám znalostním pracovníkem v oblasti školství s důrazem na tacitní znalosti, jejich dělení, sdílení a význam. Kromě teoretické analýzy informačních zdrojů v českém, anglickém a místy ... -
Audit znalostního managementu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKubálková, Petra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 11. 9. 2017(in English): The thesis investigates knowledge management in the context of information science and human resources management strategy. It includes (1) analysis of the current status of knowledge management and the ... -
Konstrukce poznatků žáky v matematice (na příkladu Pythagorovy věty)
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOUlrychová, Michaela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 7. 6. 2011The thesis deals with the process of construction of mathematical knowledge of an individual and a group of pupils. At the outset, some concepts are discussed which belong to the theoretical background of our research ...