Sociální sítě jako nástroj k propagaci umělecké řemeslné výroby
Social media as a tool for promotion of artistic craftsmanship
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100110Identifikátory
SIS: 180481
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Copywriting, Komunita, Marketing, Marketing na sociálních sítích, Obsah, Propagace Sociální síť, Řemeslo, Umělecké řemeslo, Umělecká řemesla, WOMKlíčová slova (anglicky)
Art-craft, Artistic crafsmanship, Community, Content, Copywriting, Craftsmanship, Marketing, Promotion, Social media, Social media Marketing, WOMDiplomová práce se zabývá zkoumáním role sociálních sítí v propagaci vybraných umělecko-řemeslných dílen. V dané problematice jsme na základě polo-strukturovaných kvalitativních rozhovorů s majiteli dílen analyzovali, jaká je role propagace uměleckých řemesel na sociálních sítích v jejich konkurenceschopnosti a dlouhodobé udržitelnosti. Také jsme se zaměřili na to, jak hodnotí roli sociálních sítí v propagaci uměleckých řemesel vlastníci umělecko-řemeslných dílen a které konkrétní postupy nebo formy obsahu dle vlastníků umělecko-řemeslných dílen fungují nejlépe izolovaně i v kontextu dalších propagačních technik a kanálů. Cílem výzkumu bylo pochopit práci umělecko-řemeslných dílen se sociálními sítěmi při jejich propagaci. Hlavní sociální sítě, které se ve výzkumu objevily byli nejčastěji užívané, Facebook a Instagram, ale okrajově i další. Během výzkumu jsme došli k dalším zajímavým zjištěním ohledně funkce komunity fanoušků na sociálních sítích, konceptů WOM, direct marketingu a podařilo se nám i zachytit reakce majitelů malých umělecko-řemeslných dílen na nedávnou změnu algoritmů Facebooku a její praktické dopady na ně.
The Diploma Theses aims to investigate the role of social media in promotion of particular art-craft workshops. Based on half-structured qualitative interviews we analysed, what is the role of promotion of art-crafts on social media in their competitiveness and long-term sustainability. Also, we focused on how do the owners of art-crafts workshops evaluate the role of social media in promotion of artistic craftsmanship and finally, which particular practices or types of content work the best in their opinions, either isolated or in context of other promotional techniques and channels. The goal of this research was to understand how exactly art-craft workshops use social media to promote themselves. The main social media sites appearing in the research are Facebook and Instagram, but also others. During the research we managed to discover other interesting findings related to the community of followers and their function, or to concepts of WOM and Direct marketing. As well as we managed to cover reactions of the owners of art-craft workshops to recent changes in Facebook's algorithms and its practical impact on them.