
Abstract

This thesis wants to analyze the media service of the Empresa Media group during the 

three-day visit of chinese president Xi Jinping in the Czech Republic in march of 2016. 

At that time 49 percent share of Empresa Media was owned by chinese company CEFC.

The visit was covered with a very high importance in all of the czech media. And not 

only in connection with the official  schedule.  Series of demonstration took place in 

Prague and also some fights occured between supporters of the chinese presindent and 

his opponents.

However, media of the Empresa Media group almost without any exception ignored 

these events. Any manifestations of disagreement with the finese presindent´s visit or 

China´s politics is missing from its coverage. It results from analyzing magazine Tyden, 

its  online  version  Tyden.cz,  evening  news  of  TV  Barrandov  and  online  coverage 

provided by Tyden.cz. This fact stands out even more when compared to some other 

important czech media.


