
Abstrakt

Tato diplomová práce si dává za cíl analyzovat zpravodajský servis médií ze skupiny 

Empresa Media při třídenní návštěvě čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v březnu 2016 

v ČR. V Emprese  měla  v době návštěvy podíl  49 procent  čínská finanční  společnost 

CEFC. 

Návštěva čínského prezidenta v Praze byla mediálně velmi sledovanou událostí,  a to 

nejenom v souvislosti  s oficiálním programem. V hlavním městě se v průběhu tří dní 

odehrála  řada  demonstrací  proti  politice  Číny,  protestních  akcí  a  došlo  i  na  četné 

potyčky mezi příznivci čínského prezidenta a jeho odpůrci.

Média  ze  skupiny  Empresa  Media  ale  tyto  události  téměř  bez  výjimky  ignorovala. 

Jakékoliv  projevy  nesouhlasu  s návštěvou  čínského  prezidenta  nebo  politikou  Číny 

v jejich zpravodajství chybí. Kromě toho nedávala prostor ani politikům a odborníkům, 

kteří  kritizovali  formu  přijetí  Si  Ťin-pchinga  nebo  jiné  záležitosti  týkající  se  Číny 

obecně. Vyplývá to z analýzy zpravodajského servisu tří vydání týdeníku Týden, jeho 

internetové  verze  Týden.cz  v období  od  21.  března  2016  do  3.  dubna  2016, 

zpravodajství  televize  Barrandov  ve  stejném  období  a  online  přenosu  na  webu 

Týden.cz.  Ještě  výrazněji  tento  fakt  vynikne  při  srovnání  se  zpravodajstvím dalších 

velkých českých médií.


