Zobrazit minimální záznam

Nakladatelství Franze Kafy and Its Role in the Cjontext of Czech Publishing Culture
dc.contributor.advisorHalada, Jan
dc.creatorKorčeková, Denisa
dc.date.accessioned2018-07-27T14:20:14Z
dc.date.available2018-07-27T14:20:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99964
dc.description.abstractMy diploma thesis deals with the Nakladatelství Franze Kafky publishing house. It is a case study about problematics of small publishing house, which is oriented on a small audience, and its place on the contemporary book market. Nakladatelství Franze Kafky was oficially established in 1991 in Prague, and it is a part of a non- profit cultural organisation called Společnost Franze Kafky. The transformation and history of the book market from 1990 to 2016 is outlined in order to understand the contemporary context. The second part of the thesis is focused on the history of Nakladatelství Franze Kafky, divided into two stages according to two former chief editors - Marta Železná and Markéta Mališová. The last chapters are dedicated to description and analysis of the way of publishing practice, and the internal structure of the organization, and its possible differences from the usual process of book creation. Subsequently, book production and three main profile editions are presented. The aim of the thesis is a comprehensive description of the history and present state of Nakladatelství Franze Kafky.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá Nakladatelstvím Franze Kafky. Jedná se o případovou studii, v níž je popsána problematika spojená s postavením malého úzkoprofilového knižního nakladatelství na současném knižním trhu. Nakladatelství oficiálně vzniklo v roce 1991 v Praze při nově vzniklé kulturní neziskové organizaci Společnost Franze Kafky a funguje dodnes. Pro pochopení dobového kontextu je nastíněna transformace a historie knižního trhu od roku 1990 do roku 2016. V druhé části práce je zpracována historie Nakladatelství Franze Kafky, rozdělená do dvou etap podle dvou doposud úřadujících šéfredaktorek - Marty Železné a Markéty Mališové. Dále je popsán a analyzován způsob nakladatelské praxe a vnitřní chod organizace a její možné odlišnosti od běžného procesu vzniku knihy. Následně je představena knižní produkce a tři hlavní profilové edice, u kterých je popsáno ideové a technické pozadí realizace. Cílem práce je ucelený popis historie a současnosti Nakladatelství Franze Kafky.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnakladatelstvícs_CZ
dc.subjectedicecs_CZ
dc.subjectknihacs_CZ
dc.subjecttitulcs_CZ
dc.subjectknižní trhcs_CZ
dc.subjectNakladatelství Franze Kafkycs_CZ
dc.subjectFranz Kafkacs_CZ
dc.subjectpublisheren_US
dc.subjecteditionen_US
dc.subjectbooken_US
dc.subjecttitleen_US
dc.subjectbook marketen_US
dc.subjectNakladatelství Franze Kafkyen_US
dc.subjectFranz Kafkaen_US
dc.titleNakladatelství Franze Kafky a jeho role v kontextu české nakladatelské kulturycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-26
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId180500
dc.title.translatedNakladatelství Franze Kafy and Its Role in the Cjontext of Czech Publishing Cultureen_US
dc.contributor.refereeKöpplová, Barbara
dc.identifier.aleph002193245
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá Nakladatelstvím Franze Kafky. Jedná se o případovou studii, v níž je popsána problematika spojená s postavením malého úzkoprofilového knižního nakladatelství na současném knižním trhu. Nakladatelství oficiálně vzniklo v roce 1991 v Praze při nově vzniklé kulturní neziskové organizaci Společnost Franze Kafky a funguje dodnes. Pro pochopení dobového kontextu je nastíněna transformace a historie knižního trhu od roku 1990 do roku 2016. V druhé části práce je zpracována historie Nakladatelství Franze Kafky, rozdělená do dvou etap podle dvou doposud úřadujících šéfredaktorek - Marty Železné a Markéty Mališové. Dále je popsán a analyzován způsob nakladatelské praxe a vnitřní chod organizace a její možné odlišnosti od běžného procesu vzniku knihy. Následně je představena knižní produkce a tři hlavní profilové edice, u kterých je popsáno ideové a technické pozadí realizace. Cílem práce je ucelený popis historie a současnosti Nakladatelství Franze Kafky.cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis deals with the Nakladatelství Franze Kafky publishing house. It is a case study about problematics of small publishing house, which is oriented on a small audience, and its place on the contemporary book market. Nakladatelství Franze Kafky was oficially established in 1991 in Prague, and it is a part of a non- profit cultural organisation called Společnost Franze Kafky. The transformation and history of the book market from 1990 to 2016 is outlined in order to understand the contemporary context. The second part of the thesis is focused on the history of Nakladatelství Franze Kafky, divided into two stages according to two former chief editors - Marta Železná and Markéta Mališová. The last chapters are dedicated to description and analysis of the way of publishing practice, and the internal structure of the organization, and its possible differences from the usual process of book creation. Subsequently, book production and three main profile editions are presented. The aim of the thesis is a comprehensive description of the history and present state of Nakladatelství Franze Kafky.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
dc.identifier.lisID990021932450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV