Show simple item record

Visual presentation of american presidential elections 2016 in Czech online media
dc.contributor.advisorLáb, Filip
dc.creatorJanoušková, Martina
dc.date.accessioned2018-07-27T14:13:47Z
dc.date.available2018-07-27T14:13:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99957
dc.description.abstractThe thesis Visual presentation of american presidential elections 2016 in Czech online media focuses on visual presentations of Americal presidential elections in various Czech online media. The first part of the thesis introduces the basic principles of political communication, trends in political marketing and the development of the use of photographs in election campaigns. The following part of the thesis describes the characteristics of online news services with focus on processing accompanying photographs. At the end of the theoretical part, two representatives of online media iDNES.cz and Blesk.cz are shortly characterized. The applied part uses the quantitatively- qualitative content analysis accompanied by in-depth interviews with representatives of Czech media to narrowly research into photographic materials with the topic of Americal presidential elections 2016 used by the news servers. The gathered data are not only compared between the servers but also before and after the revelation of the election results. At the end of the analysis, the overall photographic coverage of the American presidential elections 2016 is compared between the news services.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Vizuální prezentace amerických prezidentských voleb v roce 2016 v českých online médiích se zabývá vizuálním zobrazením amerických prezidentských kandidátů v odlišně zaměřených českých online médiích. Nejprve jsou v práci nastíněny základy politické komunikace, trendy objevující se v politickém marketingu a vývoj fotografie ve volebních kampaních. Následující část práce se věnuje charakteristice zpravodajství v online prostředí se zaměřením na zpracování fotografického doprovodu. V závěru teoretické části jsou stručně charakterizovaná analyzovaná online média, tedy iDNES.cz a Blesk.cz. Praktická část práce pak prostřednictvím kvantitativně-kvalitativní obsahové analýzy doplněné hloubkovými rozhovory se zástupci redakcí podrobně zkoumá obrazové materiály jednotlivých zpravodajských serverů týkajících se amerických prezidentských voleb v roce 2016, přičemž data jsou srovnávána nejen mezi jednotlivými servery, ale i v rámci období před a po zveřejnění výsledku volby. Závěrem analýzy je vyhodnocení celkového přístupu jednotlivých redakcí k obrazovému materiálu týkajícího se amerických prezidentských voleb v roce 2016.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectonline médiacs_CZ
dc.subjectSpojené státy americkécs_CZ
dc.subjectvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectprezidentcs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectiDNES.czcs_CZ
dc.subjectBlesk.czcs_CZ
dc.subjectHillary Clintonovács_CZ
dc.subjectDonald Trumpcs_CZ
dc.subjectonline mediaen_US
dc.subjectUnited States of Americaen_US
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectpresidenten_US
dc.subjectphotographen_US
dc.subjectiDNES.czen_US
dc.subjectBlesk.czen_US
dc.subjectHillary Clintonen_US
dc.subjectDonald Trumpen_US
dc.titleVizuální prezentace amerických prezidentských voleb v roce 2016 v českých online médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-26
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192802
dc.title.translatedVisual presentation of american presidential elections 2016 in Czech online mediaen_US
dc.contributor.refereeTopinková, Martina
dc.identifier.aleph002193238
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Vizuální prezentace amerických prezidentských voleb v roce 2016 v českých online médiích se zabývá vizuálním zobrazením amerických prezidentských kandidátů v odlišně zaměřených českých online médiích. Nejprve jsou v práci nastíněny základy politické komunikace, trendy objevující se v politickém marketingu a vývoj fotografie ve volebních kampaních. Následující část práce se věnuje charakteristice zpravodajství v online prostředí se zaměřením na zpracování fotografického doprovodu. V závěru teoretické části jsou stručně charakterizovaná analyzovaná online média, tedy iDNES.cz a Blesk.cz. Praktická část práce pak prostřednictvím kvantitativně-kvalitativní obsahové analýzy doplněné hloubkovými rozhovory se zástupci redakcí podrobně zkoumá obrazové materiály jednotlivých zpravodajských serverů týkajících se amerických prezidentských voleb v roce 2016, přičemž data jsou srovnávána nejen mezi jednotlivými servery, ale i v rámci období před a po zveřejnění výsledku volby. Závěrem analýzy je vyhodnocení celkového přístupu jednotlivých redakcí k obrazovému materiálu týkajícího se amerických prezidentských voleb v roce 2016.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis Visual presentation of american presidential elections 2016 in Czech online media focuses on visual presentations of Americal presidential elections in various Czech online media. The first part of the thesis introduces the basic principles of political communication, trends in political marketing and the development of the use of photographs in election campaigns. The following part of the thesis describes the characteristics of online news services with focus on processing accompanying photographs. At the end of the theoretical part, two representatives of online media iDNES.cz and Blesk.cz are shortly characterized. The applied part uses the quantitatively- qualitative content analysis accompanied by in-depth interviews with representatives of Czech media to narrowly research into photographic materials with the topic of Americal presidential elections 2016 used by the news servers. The gathered data are not only compared between the servers but also before and after the revelation of the election results. At the end of the analysis, the overall photographic coverage of the American presidential elections 2016 is compared between the news services.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeB


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV