Zobrazit minimální záznam

Trump for President. Analysis of the media image of Donald Trump in the ČTK news
dc.contributor.advisorTrunečková, Ludmila
dc.creatorMorys, Lukáš
dc.date.accessioned2018-07-27T13:15:07Z
dc.date.available2018-07-27T13:15:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99814
dc.description.abstractThis thesis titled "Trump for President. Analysis of the media image of Donald Trump in the CTK news" deals with the portrayal of Donald Trump. This thesis focuses on Trump related news release from March 18, 2015 to January 20, 2017. In March 2015, Mr Trump announced his intention to run for presidency of the United States through the Republican Party and would be taking part in the primaries. He officially became president in January 2017. The aim of the thesis, which is based on quantitative research using content analysis, is to find out how the role of Donald Trump as President of the United States of America was reflected in CTK news. The paper aims to clarify whether the media`s interest in Donald Trump had been steadily rising over the period under review in CTK and which of the thematic categories are covered in the various stages of pre-election rivalry even after the election. An aggregate of articles was used as a data resource from CTK`s infobank. It can be concluded from the results that Trump's success also depended on the fact that he was able to highlight his personality and set criterias relating to his ideologies and political experience through the help of the media.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem "Trump prezidentem. Analýza mediálního obrazu Donalda Trumpa ve zpravodajství ČTK" se zabývá zobrazením Donalda Trumpa v textovém zpravodajství České tiskové kanceláře. Z hlediska časového období se práce zaměřuje na zpravodajská sdělení od 18. března 2015 do 20. ledna 2017. V březnu 2015 Trump oznámil, že se chce zúčastnit republikánských primárek pro volbu prezidenta Spojených států amerických, v lednu 2017 se pak oficiálně stal prezidentem. Cílem diplomové práce, která stojí na základech kvantitativního výzkumu s využitím obsahové analýzy, je zjistit, jakým způsobem byla reflektována cesta Donalda Trumpa do funkce prezidenta Spojených států amerických ve zpravodajství ČTK. Práce si klade za cíl objasnit, zdali měl mediální zájem o Donalda Trumpa v průběhu sledovaného období v textovém zpravodajství v ČTK setrvalý vzestup a které z vytyčených tematických kategorií získávají pokrytí v jednotlivých etapách předvolebního soupeření i po volbě. Jako zdroj dat pro analýzu byla využita množina textů získaných z infobanky ČTK. Z výsledků lze vyvodit, že Trumpův úspěch závisel také na tom, že s pomocí zpravodajských médií vyzdvihl svou vlastní osobnost a současně upozadil kritéria související s ideologií, politikou a politickou zkušeností.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectDonald Trumpcs_CZ
dc.subjectUSAcs_CZ
dc.subjectprezidentcs_CZ
dc.subjectČTKcs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectDonald Trumpen_US
dc.subjectUSAen_US
dc.subjectpresidenten_US
dc.subjectCTKen_US
dc.subjectnewsen_US
dc.titleTrump prezidentem. Analýza mediálního obrazu Donalda Trumpa ve zpravodajství ČTKcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-25
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId188410
dc.title.translatedTrump for President. Analysis of the media image of Donald Trump in the ČTK newsen_US
dc.contributor.refereeŠmíd, Milan
dc.identifier.aleph002193020
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem "Trump prezidentem. Analýza mediálního obrazu Donalda Trumpa ve zpravodajství ČTK" se zabývá zobrazením Donalda Trumpa v textovém zpravodajství České tiskové kanceláře. Z hlediska časového období se práce zaměřuje na zpravodajská sdělení od 18. března 2015 do 20. ledna 2017. V březnu 2015 Trump oznámil, že se chce zúčastnit republikánských primárek pro volbu prezidenta Spojených států amerických, v lednu 2017 se pak oficiálně stal prezidentem. Cílem diplomové práce, která stojí na základech kvantitativního výzkumu s využitím obsahové analýzy, je zjistit, jakým způsobem byla reflektována cesta Donalda Trumpa do funkce prezidenta Spojených států amerických ve zpravodajství ČTK. Práce si klade za cíl objasnit, zdali měl mediální zájem o Donalda Trumpa v průběhu sledovaného období v textovém zpravodajství v ČTK setrvalý vzestup a které z vytyčených tematických kategorií získávají pokrytí v jednotlivých etapách předvolebního soupeření i po volbě. Jako zdroj dat pro analýzu byla využita množina textů získaných z infobanky ČTK. Z výsledků lze vyvodit, že Trumpův úspěch závisel také na tom, že s pomocí zpravodajských médií vyzdvihl svou vlastní osobnost a současně upozadil kritéria související s ideologií, politikou a politickou zkušeností.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis titled "Trump for President. Analysis of the media image of Donald Trump in the CTK news" deals with the portrayal of Donald Trump. This thesis focuses on Trump related news release from March 18, 2015 to January 20, 2017. In March 2015, Mr Trump announced his intention to run for presidency of the United States through the Republican Party and would be taking part in the primaries. He officially became president in January 2017. The aim of the thesis, which is based on quantitative research using content analysis, is to find out how the role of Donald Trump as President of the United States of America was reflected in CTK news. The paper aims to clarify whether the media`s interest in Donald Trump had been steadily rising over the period under review in CTK and which of the thematic categories are covered in the various stages of pre-election rivalry even after the election. An aggregate of articles was used as a data resource from CTK`s infobank. It can be concluded from the results that Trump's success also depended on the fact that he was able to highlight his personality and set criterias relating to his ideologies and political experience through the help of the media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
dc.identifier.lisID990021930200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV