Zobrazit minimální záznam

Christmas and Czech Visual Culture
dc.contributor.advisorŘehořová, Irena
dc.creatorRůžičková, Aneta
dc.date.accessioned2020-08-17T10:22:40Z
dc.date.available2020-08-17T10:22:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99750
dc.description.abstractCílem práce je vysledovat, jak jsou v produktech české vizuální kultury reprezentovány vánoční svátky. Tato reprezentace se mohla proměňovat v čase, na základě kulturních vlivů a ideologií, ale také na základě toho, v jakém druhu produktu vizuální kultury byly Vánoce reprezentovány. Chce zhodnotit, zda existují stálé reprezentace Vánoc, které jsou v naší kultuře zakotveny. Teoretická část práce se zaměřuje na historický vývoj zobrazování Vánoc na českém území. Analytická část pak analyzuje televizní vysílání čtyř českých celoplošných televizních stanic během vánočních svátků v roce 2017 a sleduje, jaké kulturní vlivy v nich byly obsaženy. Prostor je věnován také vizuální kultuře a obrazům. A protože se analytická část zabývá hlavně televizí, jsou zde uvedeny také informace o tomto médiu a specifikách masových médií obecně. Pro analýzu mediálních sdělení byla zvolena kombinace dvou výzkumných metod: kvantitativní obsahové analýzy a sémiotické analýzy.cs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of this thesis is to find out how the Christmas holidays are represented in products of Czech visual culture. This representation could have changed in times, based on cultural influences and ideologies and in terms of particular product where Christmas was represented. We'd like to evaluate if the constant representations of Christmas which are anchored in our culture still exist. In theoretical part of the thesis we focus on historical development of displaying Christmas in Czech region. The analytical part of thesis analyses television broadcast of four Czech area-wide channels during Christmas time in 2017 and observes which cultural influences are contained in. Other part of thesis looks into visual culture and pictures. For we mainly focus on television in analytical part, another part of thesis includes information about this media and about particularity of mass media in general. For analysis of media information we've chosen a combination of two type of research: quantitative content analysis and semiotic analysis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectChristmasen_US
dc.subjectvisual cultureen_US
dc.subjectsemiotic analysisen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectrepresentation of the Czech Christmasen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectVánocecs_CZ
dc.subjectvizuální kulturacs_CZ
dc.subjectsémiotická analýzacs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectreprezentace českých Vánoccs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.titleVánoce v české vizuální kultuřecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-22
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId187237
dc.title.translatedChristmas and Czech Visual Cultureen_US
dc.contributor.refereeFišerová, Michaela
dc.identifier.aleph002192883
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je vysledovat, jak jsou v produktech české vizuální kultury reprezentovány vánoční svátky. Tato reprezentace se mohla proměňovat v čase, na základě kulturních vlivů a ideologií, ale také na základě toho, v jakém druhu produktu vizuální kultury byly Vánoce reprezentovány. Chce zhodnotit, zda existují stálé reprezentace Vánoc, které jsou v naší kultuře zakotveny. Teoretická část práce se zaměřuje na historický vývoj zobrazování Vánoc na českém území. Analytická část pak analyzuje televizní vysílání čtyř českých celoplošných televizních stanic během vánočních svátků v roce 2017 a sleduje, jaké kulturní vlivy v nich byly obsaženy. Prostor je věnován také vizuální kultuře a obrazům. A protože se analytická část zabývá hlavně televizí, jsou zde uvedeny také informace o tomto médiu a specifikách masových médií obecně. Pro analýzu mediálních sdělení byla zvolena kombinace dvou výzkumných metod: kvantitativní obsahové analýzy a sémiotické analýzy.cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of this thesis is to find out how the Christmas holidays are represented in products of Czech visual culture. This representation could have changed in times, based on cultural influences and ideologies and in terms of particular product where Christmas was represented. We'd like to evaluate if the constant representations of Christmas which are anchored in our culture still exist. In theoretical part of the thesis we focus on historical development of displaying Christmas in Czech region. The analytical part of thesis analyses television broadcast of four Czech area-wide channels during Christmas time in 2017 and observes which cultural influences are contained in. Other part of thesis looks into visual culture and pictures. For we mainly focus on television in analytical part, another part of thesis includes information about this media and about particularity of mass media in general. For analysis of media information we've chosen a combination of two type of research: quantitative content analysis and semiotic analysis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021928830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV