Show simple item record

Analysis of the electoral campaign in the elections to the Chamber of Deputies of the Czech Republic in 2017: a case study of the Pirates'party
dc.contributor.advisorPerottino, Michel
dc.creatorŠigut, David
dc.date.accessioned2020-08-27T12:41:32Z
dc.date.available2020-08-27T12:41:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99664
dc.description.abstractThe main goal of this master thesis is to analyse the election campaign of the Czech Pirate Party in the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017. Even though the Pirate Party have participated in several elections since 2009, the election in 2017 brought the greatest electoral success. Nowadays, the external experts from various fields participate in the pre-election campaigns of the parties. Such cooperation usually lasts only during the pre-election campaign and it ends after the elections. These experts create campaign strategies and plans, train party leaders in communication, provide brand analyses, etc. The primary objective of this thesis is to analyse how the campaign of the Czech Pirate Party was conducted in 2017, whether they collaborated with external experts and what elements they had in their campaign.en_US
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je analyzovat předvolební kampaň České pirátské strany ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky roku 2017. Přestože se Piráti od vzniku strany roku 2009 účastnili již několika voleb, tak právě tyto volby přinesly největší volební úspěch. V současné době se na předvolebních kampaních jednotlivých stran podílejí extérní odborníci z různých oborů. Taková spolupráce většinou trvá pouze po dobu předvolební kampaně a po volbách končí. Tito odborníci vytvářejí strategie a plány kampaně, školí lídry v komunikaci, vedou analýzy "značky" atd. Stěžejním cílem této práce je analyzovat, jak Piráti předvolební kampaň vedli, jestli spolupracovali s externími odborníky a jaké prvky se v jejich kampani objevovaly.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPolitical partyen_US
dc.subjectPirates partyen_US
dc.subjectelectionen_US
dc.subjectcampaignen_US
dc.subjectChamber of Deputiesen_US
dc.subjectPolitická stranacs_CZ
dc.subjectPirátics_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectkampaňcs_CZ
dc.subjectPoslanecká sněmovnacs_CZ
dc.titleAnalýza volební kampaně ve volbách do PS PČR v roce 2017: případová studie Pirátská stranacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-21
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId189587
dc.title.translatedAnalysis of the electoral campaign in the elections to the Chamber of Deputies of the Czech Republic in 2017: a case study of the Pirates'partyen_US
dc.contributor.refereeCharvát, Jan
dc.identifier.aleph002192698
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Scienceen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce je analyzovat předvolební kampaň České pirátské strany ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky roku 2017. Přestože se Piráti od vzniku strany roku 2009 účastnili již několika voleb, tak právě tyto volby přinesly největší volební úspěch. V současné době se na předvolebních kampaních jednotlivých stran podílejí extérní odborníci z různých oborů. Taková spolupráce většinou trvá pouze po dobu předvolební kampaně a po volbách končí. Tito odborníci vytvářejí strategie a plány kampaně, školí lídry v komunikaci, vedou analýzy "značky" atd. Stěžejním cílem této práce je analyzovat, jak Piráti předvolební kampaň vedli, jestli spolupracovali s externími odborníky a jaké prvky se v jejich kampani objevovaly.cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of this master thesis is to analyse the election campaign of the Czech Pirate Party in the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017. Even though the Pirate Party have participated in several elections since 2009, the election in 2017 brought the greatest electoral success. Nowadays, the external experts from various fields participate in the pre-election campaigns of the parties. Such cooperation usually lasts only during the pre-election campaign and it ends after the elections. These experts create campaign strategies and plans, train party leaders in communication, provide brand analyses, etc. The primary objective of this thesis is to analyse how the campaign of the Czech Pirate Party was conducted in 2017, whether they collaborated with external experts and what elements they had in their campaign.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV