dc.contributor.advisor | Géla, František | |
dc.creator | Svoboda, Adam | |
dc.date.accessioned | 2018-07-27T14:43:22Z | |
dc.date.available | 2018-07-27T14:43:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/99588 | |
dc.description.abstract | The work deals with a field of audiovisual production, namely 360ř video format. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the history and the development of the format. There is also a mapping of the existing use of this format in practice. The second, practical part of the thesis, is devoted to research based on differences in spectator perception. For the purpose of the research, the video material was produced that served as the main point of exploration. Respondents were subjected to qualitative research consisting of two parts. The first was a questionnaire related to the content that the respondents were playing in the video. The second part was the simultaneous observation of the respondents while watching the videos. The work brings interesting results in the comparison of classic video and 360 ř video as well as the findings that solve the question of the direction in which 360 ř video production can be made in the future. | en_US |
dc.description.abstract | Práce se zabývá oblastí audiovizuální tvorby, a to konkrétně videem zpracovaným ve 360ř formátu. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsaná historie a vývoj formátu. Dále se zde nachází zmapování dosavadního využití tohoto formátu v praxi. Druhá, praktická část práce, se věnuje výzkumu zaleženého na rozdílů v diváckém vnímání. Za účelem výzkumu byl zhotoven video materiál, který sloužil jako hlavní východisko zkoumání. Respondenti byli podrobeni kvalitativnímu výzkumu, který se skládal ze dvou částí. První část byl dotazník související s obsahem, který byl respondentům přehrán ve videu, a druhá část bylo současné pozorování respondentů přitom, když sledovali videa. Práce přináší zajímavé výsledky v oblasti komparace klasického formátu videa a 360ř videa, a zároveň také poznatky, které řeší otázku, jakým směrem se dá v produkci 360ř videí v budoucnosti ubírat. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | 360° video | cs_CZ |
dc.subject | 360 stupňové video | cs_CZ |
dc.subject | audiovizuální tvorba | cs_CZ |
dc.subject | video | cs_CZ |
dc.subject | postprodukce | cs_CZ |
dc.subject | videoprodukce | cs_CZ |
dc.subject | gopro | cs_CZ |
dc.subject | virtuální realita | cs_CZ |
dc.subject | formát videa | cs_CZ |
dc.subject | 360° video | en_US |
dc.subject | 360 degree video | en_US |
dc.subject | audio-visual production | en_US |
dc.subject | video | en_US |
dc.subject | post-production | en_US |
dc.subject | video- production | en_US |
dc.subject | gopro | en_US |
dc.subject | virtual reality | en_US |
dc.subject | video format | en_US |
dc.title | Nový fenomén v audiovizuální tvorbě? Komparace atraktivity 360 stupňového videa oproti normálnímu videu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-06-20 | |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 192846 | |
dc.title.translated | A new Trend in Audio-visual Production? Comparison of Attractivity of 360° Video against a Classical Video. | en_US |
dc.contributor.referee | Štoll, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002192483 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá oblastí audiovizuální tvorby, a to konkrétně videem zpracovaným ve 360ř formátu. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsaná historie a vývoj formátu. Dále se zde nachází zmapování dosavadního využití tohoto formátu v praxi. Druhá, praktická část práce, se věnuje výzkumu zaleženého na rozdílů v diváckém vnímání. Za účelem výzkumu byl zhotoven video materiál, který sloužil jako hlavní východisko zkoumání. Respondenti byli podrobeni kvalitativnímu výzkumu, který se skládal ze dvou částí. První část byl dotazník související s obsahem, který byl respondentům přehrán ve videu, a druhá část bylo současné pozorování respondentů přitom, když sledovali videa. Práce přináší zajímavé výsledky v oblasti komparace klasického formátu videa a 360ř videa, a zároveň také poznatky, které řeší otázku, jakým směrem se dá v produkci 360ř videí v budoucnosti ubírat. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The work deals with a field of audiovisual production, namely 360ř video format. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the history and the development of the format. There is also a mapping of the existing use of this format in practice. The second, practical part of the thesis, is devoted to research based on differences in spectator perception. For the purpose of the research, the video material was produced that served as the main point of exploration. Respondents were subjected to qualitative research consisting of two parts. The first was a questionnaire related to the content that the respondents were playing in the video. The second part was the simultaneous observation of the respondents while watching the videos. The work brings interesting results in the comparison of classic video and 360 ř video as well as the findings that solve the question of the direction in which 360 ř video production can be made in the future. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
dc.identifier.lisID | 990021924830106986 | |