Zobrazit minimální záznam

Riot photography in the context of the Czech environment after the year of 1989
dc.contributor.advisorLáb, Filip
dc.creatorMňuková, Dominika
dc.date.accessioned2018-07-27T14:38:23Z
dc.date.available2018-07-27T14:38:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99405
dc.description.abstractThis thesis explores various aspects of riot photography in the context of the Czech environment after the year of the 1989, with focus on the far left. First, it introduces the subjects of protests, new radical activism as well as describes the role of photography in protests. It deals with the role of the media in protests and linked with that topic, it also describes informing about protests, concept of moral panic and the media's ability to form meaning. Furthermore, it deals with iconic photographs, the issue of objectivity, emotional side of riot photography and photojournalistic ethics. In addition to that, it clarifies what extremism really is, it defines the far left, and it maps the history of the far left in the Czech Republic after the year of 1989 on a selected groups, especially anarchists. In the context of the far left it also describes the biggest riots in the Czech Republic. Portraits of four Czech photographers - Jaroslav Kučera, Karel Tůma, Karel Cudlín and Petr Vrabec, follow. In the final part it examines aspects of protest photography by interviewing selected photographers, and through analysis of their photographs it analyzes styles of shooting protests and it reveals a potential imaging stereotypes.en_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá různé aspekty fotografie protestu v kontextu českého prostředí po roce 1989 se zaměřením na extrémní levici. Nejdříve objasňuje problematiku protestu, nového radikálního aktivismu a popisuje roli fotografie. Věnuje se rovněž roli médií a ve spojení s nimi se věnuje informování o protestech, konceptu morální paniky a významotvorné roli médií. Dále se zabývá ikonickými fotografiemi, problémem objektivity, emoční stránkou fotografie protestu a etikou fotožurnalismu. V další části objasňuje problematiku extremismu, vymezuje extrémní levici a z historického hlediska ji stručně mapuje na vybraných skupinách, mezi které patří zejména anarchisté. V kontextu extrémní levice práce dále popisuje největší protesty v České republice, které se udály za její účasti. Následují medailonky čtyř vybraných českých fotografů protestu Jaroslava Kučery, Karla Tůmy, Karla Cudlína a Petra Vrabce. V závěrečné fázi prostřednictvím rozhovorů práce zkoumá aspekty fotografie protestu a pomocí analýzy fotografií zmíněných fotografů analyzuje styl fotografování protestů a odhaluje případné zobrazovací stereotypy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectprotestcs_CZ
dc.subjectriotycs_CZ
dc.subjectextremismuscs_CZ
dc.subjectextrémní levicecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectobjektivitacs_CZ
dc.subjectphotographen_US
dc.subjectprotesten_US
dc.subjectriotsen_US
dc.subjectextremismen_US
dc.subjectfar leften_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectobjectivityen_US
dc.titleFotografie protestu v kontextu českého prostředí po roce 1989cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-18
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192661
dc.title.translatedRiot photography in the context of the Czech environment after the year of 1989en_US
dc.contributor.refereeTurek, Pavel
dc.identifier.aleph002192089
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá různé aspekty fotografie protestu v kontextu českého prostředí po roce 1989 se zaměřením na extrémní levici. Nejdříve objasňuje problematiku protestu, nového radikálního aktivismu a popisuje roli fotografie. Věnuje se rovněž roli médií a ve spojení s nimi se věnuje informování o protestech, konceptu morální paniky a významotvorné roli médií. Dále se zabývá ikonickými fotografiemi, problémem objektivity, emoční stránkou fotografie protestu a etikou fotožurnalismu. V další části objasňuje problematiku extremismu, vymezuje extrémní levici a z historického hlediska ji stručně mapuje na vybraných skupinách, mezi které patří zejména anarchisté. V kontextu extrémní levice práce dále popisuje největší protesty v České republice, které se udály za její účasti. Následují medailonky čtyř vybraných českých fotografů protestu Jaroslava Kučery, Karla Tůmy, Karla Cudlína a Petra Vrabce. V závěrečné fázi prostřednictvím rozhovorů práce zkoumá aspekty fotografie protestu a pomocí analýzy fotografií zmíněných fotografů analyzuje styl fotografování protestů a odhaluje případné zobrazovací stereotypy.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores various aspects of riot photography in the context of the Czech environment after the year of the 1989, with focus on the far left. First, it introduces the subjects of protests, new radical activism as well as describes the role of photography in protests. It deals with the role of the media in protests and linked with that topic, it also describes informing about protests, concept of moral panic and the media's ability to form meaning. Furthermore, it deals with iconic photographs, the issue of objectivity, emotional side of riot photography and photojournalistic ethics. In addition to that, it clarifies what extremism really is, it defines the far left, and it maps the history of the far left in the Czech Republic after the year of 1989 on a selected groups, especially anarchists. In the context of the far left it also describes the biggest riots in the Czech Republic. Portraits of four Czech photographers - Jaroslav Kučera, Karel Tůma, Karel Cudlín and Petr Vrabec, follow. In the final part it examines aspects of protest photography by interviewing selected photographers, and through analysis of their photographs it analyzes styles of shooting protests and it reveals a potential imaging stereotypes.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
dc.identifier.lisID990021920890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV