Zobrazit minimální záznam

Humanistic reportage photography
dc.contributor.advisorLábová, Alena
dc.creatorPokorná, Eliška
dc.date.accessioned2018-07-27T14:17:53Z
dc.date.available2018-07-27T14:17:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99391
dc.description.abstractThe bachelor thesis called Humanistic reportage photography is focused on the paradigm of humanistic reportage photography during the 1950's in Czechoslovakia and worldwide. The first part of the thesis explains the application of the paradigm to photojournalism in both of the above-mentioned areas. A special focus is given to the photographic exhibition Family of Man and the work of photographers united under the Magnum Photos agency. Furthermore, the thesis explores the sources of inspiration, the themes and the aesthetics of this photographic approach. This thesis also features the biographies of selected photographers as well as an explanation of the importance of picture magazines for this paradigm. In the analytical part, a quantitative content analysis method is used to evaluate the hypothesis, which states that the humanistic reportage photography paradigm, present in the photographic content in Life, was also to some extent present in Mladý svět. At the same time, the hypothesis also assumes that to an extent the usage of photographic content will differ in both weeklies, and the frequency of the topics and their aesthetic treatment will vary slightly. The results of the research and their analysis support the hypothesis and further develop it.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce Humanistická reportážní fotografie zkoumá paradigma humanistické reportážní fotografie ve světě a v Československu v padesátých letech 20. století. V první části poskytuje základní představu o tom, jak se dané paradigma ve fotožurnalistice projevovalo. Speciální důraz přitom klade na fotografickou výstavu Lidská rodina a práci fotografů agentury Magnum Photos. Dále se práce zabývá jak inspiračními zdroji, tak tematikou a estetikou těchto fotografií. Nabízí také životopisné profily vybraných fotografů tvořících v rámci paradigmatu, stejně tak jako objasnění důležitosti obrazových zpravodajských časopisů pro fotožurnalistiku ve sledovaném období. V analytické části práce pomocí kvantitativní obsahové obrazové analýzy zkoumá reportážní fotografie ve dvou časopisech - jednom světovém, časopise Life, a jednom československém, časopise Mladý svět. Práce si dává za cíl potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že paradigma humanistické reportážní fotografie tak, jak se ve sledovaném období objevovalo v časopise Life, se do jisté míry projevilo i v časopise Mladý svět. Zároveň ale předpokládá, že zejména práce s fotografiemi na stránkách časopisu bude v obou případech odlišná, stejně tak jako že se bude částečně lišit četnost témat fotografií i jejich formální zpracování. Na základě obdržených...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFotožurnalistikacs_CZ
dc.subjecthumanismuscs_CZ
dc.subjectMagnum Photoscs_CZ
dc.subjectLidská rodinacs_CZ
dc.subjectčasopis Lifecs_CZ
dc.subjectčasopis Mladý světcs_CZ
dc.subjectPhotojournalismen_US
dc.subjecthumanismen_US
dc.subjectMagnum Photosen_US
dc.subjectFamily of Manen_US
dc.subjectLife Magazineen_US
dc.subjectmagazine Mladý světen_US
dc.titleHumanistická reportážní fotografiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-18
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192677
dc.title.translatedHumanistic reportage photographyen_US
dc.contributor.refereeGéla, František
dc.identifier.aleph002192075
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Humanistická reportážní fotografie zkoumá paradigma humanistické reportážní fotografie ve světě a v Československu v padesátých letech 20. století. V první části poskytuje základní představu o tom, jak se dané paradigma ve fotožurnalistice projevovalo. Speciální důraz přitom klade na fotografickou výstavu Lidská rodina a práci fotografů agentury Magnum Photos. Dále se práce zabývá jak inspiračními zdroji, tak tematikou a estetikou těchto fotografií. Nabízí také životopisné profily vybraných fotografů tvořících v rámci paradigmatu, stejně tak jako objasnění důležitosti obrazových zpravodajských časopisů pro fotožurnalistiku ve sledovaném období. V analytické části práce pomocí kvantitativní obsahové obrazové analýzy zkoumá reportážní fotografie ve dvou časopisech - jednom světovém, časopise Life, a jednom československém, časopise Mladý svět. Práce si dává za cíl potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že paradigma humanistické reportážní fotografie tak, jak se ve sledovaném období objevovalo v časopise Life, se do jisté míry projevilo i v časopise Mladý svět. Zároveň ale předpokládá, že zejména práce s fotografiemi na stránkách časopisu bude v obou případech odlišná, stejně tak jako že se bude částečně lišit četnost témat fotografií i jejich formální zpracování. Na základě obdržených...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis called Humanistic reportage photography is focused on the paradigm of humanistic reportage photography during the 1950's in Czechoslovakia and worldwide. The first part of the thesis explains the application of the paradigm to photojournalism in both of the above-mentioned areas. A special focus is given to the photographic exhibition Family of Man and the work of photographers united under the Magnum Photos agency. Furthermore, the thesis explores the sources of inspiration, the themes and the aesthetics of this photographic approach. This thesis also features the biographies of selected photographers as well as an explanation of the importance of picture magazines for this paradigm. In the analytical part, a quantitative content analysis method is used to evaluate the hypothesis, which states that the humanistic reportage photography paradigm, present in the photographic content in Life, was also to some extent present in Mladý svět. At the same time, the hypothesis also assumes that to an extent the usage of photographic content will differ in both weeklies, and the frequency of the topics and their aesthetic treatment will vary slightly. The results of the research and their analysis support the hypothesis and further develop it.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
dc.identifier.lisID990021920750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV