Zobrazit minimální záznam

Marketing of virtual reality: Case study of Oculus VR
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorKlouda, Filip
dc.date.accessioned2018-07-27T14:24:33Z
dc.date.available2018-07-27T14:24:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99282
dc.description.abstractThis thesis deals with the use of marketing communication for virtual reality devices from Oculus VR, which includes the Oculus Rift, Samsung Gear VR and Oculus Go. Main attention is drawn towards the Oculus Rift, which was the first commercially available VR device to render a fully 3D environment. The thesis analyzes various tools of marketing communication used in promoting the Rift and other Oculus products. The first part is devoted to theoretical concepts of virtual reality and the long history of this phenomenon, from the first stereoscope to modern head-mounted displays we know today. The following chapter examines the theories of marketing and public relations, as well as related concepts of digital marketing, event marketing and crisis communication. The second part presents the reader with an analysis of several forms of commercial communication used for promoting the Oculus Rift, including the crowdfunding campaign on Kickstarter, interacting with target audiences on social media and showcasing the Rift on various gaming and technology events. The closing part of the analysis provides the reader with an overview of the PR crisis the company faced in 2016 in relation to a political lobbying scandal of Oculus' founder Palmer Luckey.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá tématem marketingové komunikace společnosti Oculus VR, která uvedla na trh Oculus Rift, první komerční zařízení pro zobrazování virtuální reality v plně 3D prostředí. Text se soustřeďuje na analýzu nástrojů marketingové komunikace, které společnost využila k propagaci svých produktů, tedy i brýlí Oculus Rift, ale i dalších zařízení, jako jsou Samsung Gear VR nebo Oculus Go. V první části práce je virtuální realitu přiblížena jako teoretický koncept, kdy jsou shrnuty všechny elementy, které jsou pro zobrazení VR významné. Zároveň je představena historie tohoto fenoménu od prvního stereoskopu až po novodobé VR headsety. Následná kapitola nabízí nahlédnutí na teoretické základy marketingu a public relations, které jsou rozšířeny o definování podskupin marketingu, jako jsou digitální marketing nebo event marketing. Praktická část práce pak zahrnuje deskriptivní analýzu propagačních činností firmy Oculus VR v letech 2012 až 2018, s důrazem na crowdfundingovou kampaň brýlí Oculus Rift, komunikaci na sociálních sítích a prezentování brýlí Oculus Rift v rámci technologických a herních eventů. Závěr analýzy je věnován přehledu PR krize společnosti, která nastala na podzim roku 2016 kvůli zapletení kontroverzního zakladatele společnosti Oculus VR do politického lobbingu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectpublic relationscs_CZ
dc.subjectvirtuální realitacs_CZ
dc.subjectOculus Riftcs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectdigitální marketingcs_CZ
dc.subjectevent marketingcs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectPalmer Luckeycs_CZ
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.subjectvirtual realityen_US
dc.subjectOculus Riften_US
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjectdigital marketingen_US
dc.subjectevent marketingen_US
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectPalmer Luckeyen_US
dc.titleMarketing virtuální reality: Případová studie firmy Oculus VRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-14
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192545
dc.title.translatedMarketing of virtual reality: Case study of Oculus VRen_US
dc.contributor.refereeKlimeš, David
dc.identifier.aleph002191870
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá tématem marketingové komunikace společnosti Oculus VR, která uvedla na trh Oculus Rift, první komerční zařízení pro zobrazování virtuální reality v plně 3D prostředí. Text se soustřeďuje na analýzu nástrojů marketingové komunikace, které společnost využila k propagaci svých produktů, tedy i brýlí Oculus Rift, ale i dalších zařízení, jako jsou Samsung Gear VR nebo Oculus Go. V první části práce je virtuální realitu přiblížena jako teoretický koncept, kdy jsou shrnuty všechny elementy, které jsou pro zobrazení VR významné. Zároveň je představena historie tohoto fenoménu od prvního stereoskopu až po novodobé VR headsety. Následná kapitola nabízí nahlédnutí na teoretické základy marketingu a public relations, které jsou rozšířeny o definování podskupin marketingu, jako jsou digitální marketing nebo event marketing. Praktická část práce pak zahrnuje deskriptivní analýzu propagačních činností firmy Oculus VR v letech 2012 až 2018, s důrazem na crowdfundingovou kampaň brýlí Oculus Rift, komunikaci na sociálních sítích a prezentování brýlí Oculus Rift v rámci technologických a herních eventů. Závěr analýzy je věnován přehledu PR krize společnosti, která nastala na podzim roku 2016 kvůli zapletení kontroverzního zakladatele společnosti Oculus VR do politického lobbingu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the use of marketing communication for virtual reality devices from Oculus VR, which includes the Oculus Rift, Samsung Gear VR and Oculus Go. Main attention is drawn towards the Oculus Rift, which was the first commercially available VR device to render a fully 3D environment. The thesis analyzes various tools of marketing communication used in promoting the Rift and other Oculus products. The first part is devoted to theoretical concepts of virtual reality and the long history of this phenomenon, from the first stereoscope to modern head-mounted displays we know today. The following chapter examines the theories of marketing and public relations, as well as related concepts of digital marketing, event marketing and crisis communication. The second part presents the reader with an analysis of several forms of commercial communication used for promoting the Oculus Rift, including the crowdfunding campaign on Kickstarter, interacting with target audiences on social media and showcasing the Rift on various gaming and technology events. The closing part of the analysis provides the reader with an overview of the PR crisis the company faced in 2016 in relation to a political lobbying scandal of Oculus' founder Palmer Luckey.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
dc.identifier.lisID990021918700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV