Marketing fastfoodových společností cílící na děti
Children targeted marketing of fast food companies
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99206Identifikátory
SIS: 192524
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Schneiderová, Soňa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dětský marketing, food marketing, fastfoodové společnosti, marketingová komunikace, komparace, analýza, reklama cílená na děti, regulace reklamy, McDonald's, Burger KingKlíčová slova (anglicky)
Children marketing, food marketing, fast food companies, marketing communication, comparison, analysis, children targeted advertising, advertising regulation, McDonald's, Burger KingTato bakalářská práce se zabývá problematikou food marketingu zacíleného na děti a tím, jak tento typ komunikace využívají fastfoodového společnosti operující na českém trhu. Na začátku jsou nastíněny základní teorie zabývající se vývojem dětí ve spotřebitele. V teoretické části je dále přiblížen obecný kontext dětského food marketingu, jeho právní ošetření v České republice a k němu se vztahující globální regulace. Následně jsou v teoretické sekci popsány a kriticky zhodnoceny jednotlivé techniky dětského food marketingu a PR. Praktická část je poté rozdělena na dvě části - popisnou a analytickou. V popisné části je nastíněna obecná komunikace společností McDonald's a Burger King, důraz je však kladen především na komunikaci zacílenou na děti. Vybrané aspekty komunikace zacílené na děti těchto společností jsou poté analyzovány v druhé sekci praktické části. Jako metodologie byla zvolena analýza vybraných aspektů komunikace fastfoodových řetězců McDonald's a Burger King a jejich následné porovnání. Vzhledem k nedostupnosti některých materiálů byly tyto aspekty zvoleny na základě rešerše odborných článků, webových stránek společností a zásad samoregulace dětského potravinářského průmyslu. Celkově práce dochází k závěru, že komunikace fastfoodových společností na českém trhu zacílená na děti není...
This bachelor thesis focuses on the issue of food marketing that targets children and how it is used by fast food companies that operate on the Czech market. The basic theories of children development into consumers are listed in the beginning. The theoretical part continues by describing the overall topic of children food marketing, the legislative regulations in the Czech Republic and the global regulations of this matter. Furthermore, the theoretical section consists of the description of individual food marketing and PR techniques that target children. The practical part is divided into two sections - the description and the analysis. The general communication of McDonald's and Burger King is outlined in the descriptive part but the emphasis is being put on the marketing that targets children. This type of communication is analyzed in the second part of the practical section. The chosen methodology is an analysis of selected aspects of McDonald's and Burger King's communication, these aspects are also later compared. The chosen criteria are based on a research of academic literature and industry regulation principles, as some of the required materials were not available. Overall this bachelor thesis concludes that the communication of fast food companies operating on the Czech market is not...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...