Show simple item record

The role of political leaders in Parliamentary elections 2017
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorŠtosová, Tereza
dc.date.accessioned2018-07-27T14:40:51Z
dc.date.available2018-07-27T14:40:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99203
dc.description.abstract(Abstrakt) The bachelor thesis is focused on the studying of the influence of political leadership on communication of six political actors during the period of the main electoral campaign. These politicians, who stood for the election to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017, were selected on the basis of their election results. The aim of the thesis was to answer the research questions whether these candidates showed elements of leadership and if so what, and then deduce the influence of political leadership on the election. The thesis is divided into three parts. The theoretical part provides the basis for understanding the subject. The following methodological part introduces the applied research methods. The last practical part launches by the characteristics of the studied subjects to bring the reader into the context, since the part that focuses on the research and description of the communication of these political actors is limited in time. Research is conceived as a case study that ranks among qualitative methods.en_US
dc.description.abstract(Abstrakt) Tato práce se zabývá zkoumáním vlivu politického leadershipu na komunikaci šesti politických aktérů v období vrcholné volební kampaně. Jedná se o politiky, kteří kandidovali ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017, vybrané na základě jejich volebních výsledků. Cíl práce byl zodpovědět výzkumné otázky, jestli tito kandidáti vykazují prvky leadershipu a jestli ano jaké, a z toho následně vyvodit jaký má politický leadership ve volbách vliv. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část poskytuje základ pro pochopení dané tématiky. Následující metodologická část seznamuje s použitými výzkumnými metodami. Poslední praktická část je uvedena charakteristikou zkoumaných subjektů pro přiblížení kontextu, jelikož část, která se zaměřuje na zkoumání a popis komunikace těchto politických aktérů je časově omezena. Výzkum je pojat jako případová studie, která se řadí mezi kvalitativní metody.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPolitický marketingcs_CZ
dc.subjectvolební kampaněcs_CZ
dc.subjectlídrcs_CZ
dc.subjectpolitický lídrcs_CZ
dc.subjectvedenícs_CZ
dc.subjectvolby do Poslanecké sněmovny 2017cs_CZ
dc.subjectAndrej Babišcs_CZ
dc.subjectPetr Fialacs_CZ
dc.subjectMartin Stropnickýcs_CZ
dc.subjectVáclav Klauscs_CZ
dc.subjectKarel Schwarzenbergcs_CZ
dc.subjectDominik Ferics_CZ
dc.subjectPolitical marketingen_US
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectleaderen_US
dc.subjectpolitical leaderen_US
dc.subjectleadershipen_US
dc.subjectparliamentary elections 2017en_US
dc.subjectAndrej Babišen_US
dc.subjectPetr Fialaen_US
dc.subjectMartin Stropnickýen_US
dc.subjectVáclav Klausen_US
dc.subjectKarel Schwarzenbergen_US
dc.subjectDominik Ferien_US
dc.titleRole politických lídrů v parlamentních volbách 2017cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-13
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192566
dc.title.translatedThe role of political leaders in Parliamentary elections 2017en_US
dc.contributor.refereeHejlová, Denisa
dc.identifier.aleph002191774
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(Abstrakt) Tato práce se zabývá zkoumáním vlivu politického leadershipu na komunikaci šesti politických aktérů v období vrcholné volební kampaně. Jedná se o politiky, kteří kandidovali ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017, vybrané na základě jejich volebních výsledků. Cíl práce byl zodpovědět výzkumné otázky, jestli tito kandidáti vykazují prvky leadershipu a jestli ano jaké, a z toho následně vyvodit jaký má politický leadership ve volbách vliv. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část poskytuje základ pro pochopení dané tématiky. Následující metodologická část seznamuje s použitými výzkumnými metodami. Poslední praktická část je uvedena charakteristikou zkoumaných subjektů pro přiblížení kontextu, jelikož část, která se zaměřuje na zkoumání a popis komunikace těchto politických aktérů je časově omezena. Výzkum je pojat jako případová studie, která se řadí mezi kvalitativní metody.cs_CZ
uk.abstract.en(Abstrakt) The bachelor thesis is focused on the studying of the influence of political leadership on communication of six political actors during the period of the main electoral campaign. These politicians, who stood for the election to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017, were selected on the basis of their election results. The aim of the thesis was to answer the research questions whether these candidates showed elements of leadership and if so what, and then deduce the influence of political leadership on the election. The thesis is divided into three parts. The theoretical part provides the basis for understanding the subject. The following methodological part introduces the applied research methods. The last practical part launches by the characteristics of the studied subjects to bring the reader into the context, since the part that focuses on the research and description of the communication of these political actors is limited in time. Research is conceived as a case study that ranks among qualitative methods.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV