dc.contributor.advisor | Štych, Přemysl | |
dc.creator | Černický, David | |
dc.date.accessioned | 2019-05-03T14:52:13Z | |
dc.date.available | 2019-05-03T14:52:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/99177 | |
dc.description.abstract | This thesis deals with evaluation of time accessibility by individual car transport. Due to government regulations the time to access the cardiology ambulant care has to be 60 minutes. The first part of thesis pursues on graph theory, especially in context of network analysis and also accessibility and its technical aspect. Second part deals with data editing and solves average speeds on Czech roads, which is based on professional literature and on own research and testing. In a practical part, there is a described process of creating the Network Dataset and creation of Service Area. Output of these tools is set of maps highlighting regions of Czechia, which have lack of access to cardiology ambulant care. There were also highlighted regions, which are threatened by future lack of access to cardiology ambulant care, when doctor who are above 65 years old, will end their work activities. Discussion is focused of relevancy of results and its usability. In conclusion the results are summarized. Key words: Network analysis, accessibility, health care, GIS, road network, average speed | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá hodnocením časové dostupnosti individuální automobilovou dopravou. Dle nařízení vlády musí být časová dostupnost u kardiologické ambulantní péče do 60 minut. První část práce se věnuje teorii grafů, především v kontextu fungování síťové analýzy, dále také dostupností a její technické stránce. Druhá část se zabývá úpravou dat a řeší stanovení průměrné rychlosti na českých silnicích, která vycházela, jak z odborné literatury, tak i z vlastního zkoumání a testování. V praktické části je popsán postup tvorby Network Datasetu a tvorba areálu obslužnosti. Výstupem je sada map vyznačující regiony v Česku, které mají nedostatečnou dostupnost ke kardiologické ambulantní péči. Vyznačeny byly i regiony, kterým hrozí, že zdravotní péče se pro ně rovněž stane nedostupnou, pokud odejdou do důchodu lékaři, kteří jsou v současné době v důchodovém věku. Diskuze se věnuje relevantnosti výsledků a jejich využitelnosti. V závěru jsou shrnuty výsledky. Klíčová slova: Síťová analýza, dostupnost, zdravotní péče, GIS, silniční síť, průměrná rychlost | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Síťová analýza | cs_CZ |
dc.subject | dostupnost | cs_CZ |
dc.subject | zdravotní péče | cs_CZ |
dc.subject | GIS | cs_CZ |
dc.subject | silniční síť | cs_CZ |
dc.subject | průměrná rychlost | cs_CZ |
dc.subject | Network analysis | en_US |
dc.subject | accessibility | en_US |
dc.subject | health care | en_US |
dc.subject | GIS | en_US |
dc.subject | road network | en_US |
dc.subject | average speed | en_US |
dc.title | Hodnocení dostupnosti zdravotní péče Česka na příkladu kardiologie | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-06-13 | |
dc.description.department | Department of Applied Geoinformatics and Cartography | en_US |
dc.description.department | Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 198885 | |
dc.title.translated | Evaluation of accessibility of the health care of Czechia on the example of cardiology | en_US |
dc.contributor.referee | Novák, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002191748 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geografie a kartografie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geography and Cartography | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Applied Geoinformatics and Cartography | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Geografie a kartografie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Geography and Cartography | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá hodnocením časové dostupnosti individuální automobilovou dopravou. Dle nařízení vlády musí být časová dostupnost u kardiologické ambulantní péče do 60 minut. První část práce se věnuje teorii grafů, především v kontextu fungování síťové analýzy, dále také dostupností a její technické stránce. Druhá část se zabývá úpravou dat a řeší stanovení průměrné rychlosti na českých silnicích, která vycházela, jak z odborné literatury, tak i z vlastního zkoumání a testování. V praktické části je popsán postup tvorby Network Datasetu a tvorba areálu obslužnosti. Výstupem je sada map vyznačující regiony v Česku, které mají nedostatečnou dostupnost ke kardiologické ambulantní péči. Vyznačeny byly i regiony, kterým hrozí, že zdravotní péče se pro ně rovněž stane nedostupnou, pokud odejdou do důchodu lékaři, kteří jsou v současné době v důchodovém věku. Diskuze se věnuje relevantnosti výsledků a jejich využitelnosti. V závěru jsou shrnuty výsledky. Klíčová slova: Síťová analýza, dostupnost, zdravotní péče, GIS, silniční síť, průměrná rychlost | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with evaluation of time accessibility by individual car transport. Due to government regulations the time to access the cardiology ambulant care has to be 60 minutes. The first part of thesis pursues on graph theory, especially in context of network analysis and also accessibility and its technical aspect. Second part deals with data editing and solves average speeds on Czech roads, which is based on professional literature and on own research and testing. In a practical part, there is a described process of creating the Network Dataset and creation of Service Area. Output of these tools is set of maps highlighting regions of Czechia, which have lack of access to cardiology ambulant care. There were also highlighted regions, which are threatened by future lack of access to cardiology ambulant care, when doctor who are above 65 years old, will end their work activities. Discussion is focused of relevancy of results and its usability. In conclusion the results are summarized. Key words: Network analysis, accessibility, health care, GIS, road network, average speed | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.identifier.lisID | 990021917480106986 | |