Zobrazit minimální záznam

Perception of the use of sexuality in marketing campaigns
dc.contributor.advisorZezulková, Markéta
dc.creatorMikhovitch, Irina
dc.date.accessioned2018-07-27T13:59:18Z
dc.date.available2018-07-27T13:59:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99162
dc.description.abstractThis bachelor thesis titled "Perception of use of sexual motives in marketing campaigns" describes and analyses the use of sexual motives and how viewers perceive them according to the intensity of sexual information and relevance of the product. The aim of this thesis is to ascertain how the viewer perceives the use of sexual elements in marketing campaigns, whether male and female sexuality are perceived differently within these campaigns, and how important the relevance of the product is. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the different types of sexual motives and the ways in which sexual information is used. It also deals with the question of why sexuality is used in marketing campaigns and how men and women perceive it. The practical part deals with questions such as how people respond to the increasing intensity of sexual motives in campaigns and how marketing campaigns are perceived and evaluated depending on the relevance of the product itself. The question is explored through selected campaigns using qualitative analysis.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem "Vnímání využití sexuálních motivů v marketingových kampaních" se zabývá problematikou motivů sexuality a jak jsou tyto motivy vnímány diváky v závislosti na intenzitě sexuálního sdělení a relevantnosti produktu. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak divák vnímá využití sexuálních prvků v marketingových kampaních, zda muži a ženy sexualitu v marketingových kampaních vnímají odlišně a jakou roli hraje relevantnost produktu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá různými typy sexuálních motivů a také způsoby, jakými se využívá sexualita genderů. Zabývá se také otázkou, proč je sexualita využívána v marketingových kampaních a jak je vnímaná muži a ženami. Praktická část práce se věnuje otázkám, jak lidí reagují na zvyšující se intenzitu sexuálních motivů v kampani a jak jsou marketingové kampaně vnímány a hodnoceny v závislosti na relevantnosti samotného produktu. Otázka se zkoumá na příkladu vybraných kampaní pomocí kvalitativní analýzy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSexuální motivycs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectmarketingová komunikacecs_CZ
dc.subjectsexualitacs_CZ
dc.subjectfocus groupcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectSexual motivesen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectsexualityen_US
dc.subjectfocus groupen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.titleVnímání využití sexuality v marketingových kampaníchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-13
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192552
dc.title.translatedPerception of the use of sexuality in marketing campaignsen_US
dc.contributor.refereeRosenfeldová, Jana
dc.identifier.aleph002191733
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem "Vnímání využití sexuálních motivů v marketingových kampaních" se zabývá problematikou motivů sexuality a jak jsou tyto motivy vnímány diváky v závislosti na intenzitě sexuálního sdělení a relevantnosti produktu. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak divák vnímá využití sexuálních prvků v marketingových kampaních, zda muži a ženy sexualitu v marketingových kampaních vnímají odlišně a jakou roli hraje relevantnost produktu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá různými typy sexuálních motivů a také způsoby, jakými se využívá sexualita genderů. Zabývá se také otázkou, proč je sexualita využívána v marketingových kampaních a jak je vnímaná muži a ženami. Praktická část práce se věnuje otázkám, jak lidí reagují na zvyšující se intenzitu sexuálních motivů v kampani a jak jsou marketingové kampaně vnímány a hodnoceny v závislosti na relevantnosti samotného produktu. Otázka se zkoumá na příkladu vybraných kampaní pomocí kvalitativní analýzy.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis titled "Perception of use of sexual motives in marketing campaigns" describes and analyses the use of sexual motives and how viewers perceive them according to the intensity of sexual information and relevance of the product. The aim of this thesis is to ascertain how the viewer perceives the use of sexual elements in marketing campaigns, whether male and female sexuality are perceived differently within these campaigns, and how important the relevance of the product is. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the different types of sexual motives and the ways in which sexual information is used. It also deals with the question of why sexuality is used in marketing campaigns and how men and women perceive it. The practical part deals with questions such as how people respond to the increasing intensity of sexual motives in campaigns and how marketing campaigns are perceived and evaluated depending on the relevance of the product itself. The question is explored through selected campaigns using qualitative analysis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
dc.identifier.lisID990021917330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV