Zobrazit minimální záznam

The Quality of Care Provided in Children's Groups from the Caretaking People
dc.contributor.advisorDobiášová, Karolína
dc.creatorZahradníčková, Lucie
dc.date.accessioned2020-08-21T19:59:05Z
dc.date.available2020-08-21T19:59:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99128
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o kvalitě poskytované péče v dětských skupinách se zaměřením na pečující osoby. Dětské skupiny začaly vznikat v roce 2014 a jsou předmětem řady diskuzí a nejasností spojených s jejich fungováním. Práce zdůrazňuje důležitost kvalitní rané péče a vychází z nejčastěji udávaných indikátorů kvality péče vztahující se k pečujícím osobám, jež současně slouží jako podklad pro kvalitativní výzkum. Na základě těchto indikátorů je zkoumána kvalifikace pečujících osob a jejich pracovní podmínky v šesti vybraných dětských skupinách. Provedené polostrukturované rozhovory, poznatky z nezúčastněného pozorování a analýza sekundárních dat vedly k identifikaci následujících závěrů: častou bariérou při poskytování péče v dětské skupině ovlivňující její kvalitu je nedostatečná kvalifikace pečujících osob a nevyhovující pracovní podmínky. Subjektivní pocity o (ne)dostačující kvalifikaci vychází z funkce dětských skupin, která není pevně vymezena a při poskytování péče nemají pečující osoby pevně daný rámec, kterým by se měly řídit. Práce formuluje doporučení k vytvoření dokumentu upravujícího poskytování kvalitní péče v dětských skupinách po vzoru rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělání vycházející z popisovaných indikátorů a k případné úpravě zákona č. 247/2014 sb. o...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the quality of early childhood care in children's group focused on caretaking people. The children's group came into being in 2014 and they are the centre of attention and obscurities when it comes to their quality. It highlights the importance of a quality early childhood care and introduces the best-known indicators of a quality care relating to caretaking people which is also used as a base of the qualitative research. In terms of these indicators the qualification of the staff and their working conditions are studied in six chosen children's group. The semi-structured interviews, uninvolved observation and the analysis of the primary data lead to following summary: the common barrier while providing a care which is also influencing the quality is insufficient qualification of caretaking people and also their working conditions. Subjective emotions about the insufficiency of the qualification rise from the function of a children's group which is very unclear and there is no framework which the caretaking people should be following. The thesis formulate the recommendations of a creation of such a framework which should be inspired by the legislative relating to kindergartens and being inspired by mentioned indicators, detailed observation of their real function or...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectChildren's groupen_US
dc.subjectearly childhood education and careen_US
dc.subjectqualificationen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjectworkforceen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjecthuman capitalen_US
dc.subjectDětská skupinacs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělání a péčecs_CZ
dc.subjectkvalifikacecs_CZ
dc.subjectplán péčecs_CZ
dc.subjectpečující osobycs_CZ
dc.subjectkvalitacs_CZ
dc.subjectlidská kapitálcs_CZ
dc.titleKvalita poskytované péče v dětských skupinách perspektivou pečujících osobcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-13
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId191875
dc.title.translatedThe Quality of Care Provided in Children's Groups from the Caretaking Peopleen_US
dc.contributor.refereeKotherová, Zuzana
dc.identifier.aleph002191699
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce pojednává o kvalitě poskytované péče v dětských skupinách se zaměřením na pečující osoby. Dětské skupiny začaly vznikat v roce 2014 a jsou předmětem řady diskuzí a nejasností spojených s jejich fungováním. Práce zdůrazňuje důležitost kvalitní rané péče a vychází z nejčastěji udávaných indikátorů kvality péče vztahující se k pečujícím osobám, jež současně slouží jako podklad pro kvalitativní výzkum. Na základě těchto indikátorů je zkoumána kvalifikace pečujících osob a jejich pracovní podmínky v šesti vybraných dětských skupinách. Provedené polostrukturované rozhovory, poznatky z nezúčastněného pozorování a analýza sekundárních dat vedly k identifikaci následujících závěrů: častou bariérou při poskytování péče v dětské skupině ovlivňující její kvalitu je nedostatečná kvalifikace pečujících osob a nevyhovující pracovní podmínky. Subjektivní pocity o (ne)dostačující kvalifikaci vychází z funkce dětských skupin, která není pevně vymezena a při poskytování péče nemají pečující osoby pevně daný rámec, kterým by se měly řídit. Práce formuluje doporučení k vytvoření dokumentu upravujícího poskytování kvalitní péče v dětských skupinách po vzoru rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělání vycházející z popisovaných indikátorů a k případné úpravě zákona č. 247/2014 sb. o...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the quality of early childhood care in children's group focused on caretaking people. The children's group came into being in 2014 and they are the centre of attention and obscurities when it comes to their quality. It highlights the importance of a quality early childhood care and introduces the best-known indicators of a quality care relating to caretaking people which is also used as a base of the qualitative research. In terms of these indicators the qualification of the staff and their working conditions are studied in six chosen children's group. The semi-structured interviews, uninvolved observation and the analysis of the primary data lead to following summary: the common barrier while providing a care which is also influencing the quality is insufficient qualification of caretaking people and also their working conditions. Subjective emotions about the insufficiency of the qualification rise from the function of a children's group which is very unclear and there is no framework which the caretaking people should be following. The thesis formulate the recommendations of a creation of such a framework which should be inspired by the legislative relating to kindergartens and being inspired by mentioned indicators, detailed observation of their real function or...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021916990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV