Show simple item record

Teplice Botanical Garden as a Place of Secondary School's Lessons
dc.contributor.advisorSkýbová, Jana
dc.creatorSvobodová, Simona
dc.date.accessioned2019-02-19T12:37:49Z
dc.date.available2019-02-19T12:37:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99055
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem využití botanické zahrady v Teplicích k výuce přírodopisu - konkrétně botaniky na II. stupni ZŠ. Práci jsem rozdělila do tří částí. V první části se zabývám zmapováním botanických zahrad v ČR se zaměřením na botanickou zahradu v Teplicích. V druhé části se zabývám zařazením botaniky do Rámcového vzdělávacího programu a následně jejím zahrnutím ve školním vzdělávacím programu, konkrétně ZŠ Litvínov - Hamr. Součástí druhé části jsou teoretické informace k tvorbě pracovních listů a vysvětlení výukové metody - exkurze. V druhé části se ještě zmiňuji teoreticky o pěstování rostlin na školním pozemku. Ve třetí částí je vlastní tvorba pracovních listů. Pracovní listy byly vytvořeny spolu s výstupy během exkurze a po exkurzi (spolu s výsledky). Po různých diskusích s učiteli vznikly pracovní listy s konkrétní výukovou tématikou botaniky. Celkem vzniklo 9 pracovních listů spolu s výstupy. Žáci vyplňovali pracovní listy během exkurze a po exkurzi, k pracovním listům vznikl žákovský dotazník. KLÍČOVÁ SLOVA botanická zahrada, rámcově vzdělávací program, školní vzdělávací program, pracovní listy, exkurzecs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is dealing with the theme of use of the Botanic Garden in Teplice to teach Science - especially Botany at Elementary School, 2nd grade. The thesis is divided into three parts. In the first part I'm dealing with mapping of botanic gardens in the Czech republic - mainly focusing on the Botanic Garden in Teplice. In the second part I'm applying my mind to the classification of Botany into the Framework Education Programme and subsequently its covering into the School Education Programme - at the Elementary School Litvinov - Hamr, to be more accurate. One section of the second part contains theoretic information about how to create worksheets and explanation of the teaching method - excursion. I also mention the theory of growing plants in the school parcel. The third part includes my own worksheets. The worksheets were created during the excursion and after it (together with the outcomes). After discussions with different teachers the worksheets with concrete education theme of Botany have been created. Finally there are eight worksheets together with the outcomes. These worksheets were being completed during the excursion and after it since a questionnaire for pupils was made. KEYWORDS botanical garden, general educational program, school educational program, worksheets, excursionsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbotanická zahradacs_CZ
dc.subjectrámcově vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectškolní vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectpracovní listycs_CZ
dc.subjectexkurzecs_CZ
dc.subjectbotanical gardenen_US
dc.subjectgeneral educational programen_US
dc.subjectschool educational programen_US
dc.subjectworksheetsen_US
dc.subjectexcursionsen_US
dc.titleBotanická zahrada v Teplicích jako místo pro výuku na II.stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-28
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId175807
dc.title.translatedTeplice Botanical Garden as a Place of Secondary School's Lessonsen_US
dc.contributor.refereePavlasová, Lenka
dc.identifier.aleph002191512
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem využití botanické zahrady v Teplicích k výuce přírodopisu - konkrétně botaniky na II. stupni ZŠ. Práci jsem rozdělila do tří částí. V první části se zabývám zmapováním botanických zahrad v ČR se zaměřením na botanickou zahradu v Teplicích. V druhé části se zabývám zařazením botaniky do Rámcového vzdělávacího programu a následně jejím zahrnutím ve školním vzdělávacím programu, konkrétně ZŠ Litvínov - Hamr. Součástí druhé části jsou teoretické informace k tvorbě pracovních listů a vysvětlení výukové metody - exkurze. V druhé části se ještě zmiňuji teoreticky o pěstování rostlin na školním pozemku. Ve třetí částí je vlastní tvorba pracovních listů. Pracovní listy byly vytvořeny spolu s výstupy během exkurze a po exkurzi (spolu s výsledky). Po různých diskusích s učiteli vznikly pracovní listy s konkrétní výukovou tématikou botaniky. Celkem vzniklo 9 pracovních listů spolu s výstupy. Žáci vyplňovali pracovní listy během exkurze a po exkurzi, k pracovním listům vznikl žákovský dotazník. KLÍČOVÁ SLOVA botanická zahrada, rámcově vzdělávací program, školní vzdělávací program, pracovní listy, exkurzecs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is dealing with the theme of use of the Botanic Garden in Teplice to teach Science - especially Botany at Elementary School, 2nd grade. The thesis is divided into three parts. In the first part I'm dealing with mapping of botanic gardens in the Czech republic - mainly focusing on the Botanic Garden in Teplice. In the second part I'm applying my mind to the classification of Botany into the Framework Education Programme and subsequently its covering into the School Education Programme - at the Elementary School Litvinov - Hamr, to be more accurate. One section of the second part contains theoretic information about how to create worksheets and explanation of the teaching method - excursion. I also mention the theory of growing plants in the school parcel. The third part includes my own worksheets. The worksheets were created during the excursion and after it (together with the outcomes). After discussions with different teachers the worksheets with concrete education theme of Botany have been created. Finally there are eight worksheets together with the outcomes. These worksheets were being completed during the excursion and after it since a questionnaire for pupils was made. KEYWORDS botanical garden, general educational program, school educational program, worksheets, excursionsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV