Mediální obraz Bašára al-Assada v době Arabského jara: Kontext židovské diaspory
Media Image of Bashar al-Assada during the Arab Spring: The context of Jewish diaspora
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99036Identifiers
Study Information System: 202128
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Záhora, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Political Science and International Relations
Department
Department of Political Science
Date of defense
11. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Sýrie, Izrael, diaspora, mediální obraz, Bašár al-Assad, online média, Haaretz, The Jerusalem PostKeywords (English)
Syria, Israel, diaspora, media image, Bashar al-Assad, online media, Haaretz, The Jerusalem PostBakalářská práce zkoumá mediální obraz syrského prezidenta Bašára al-Assada v izraelských denících Haaretz a The Jerusalem Post, přesněji v jejich online verzích v době Arabského jara v Sýrii (2011-2012). Bakalářské práce odpovídá na následující výzkumné otázky: 1. Jak se v letech 2011-2012 proměnil mediální obraz syrského prezidenta Bašára al-Assada na zpravodajském serveru Jpost.com? 2. Jak se v letech 2011-2012 proměnil mediální obraz syrského prezidenta Bašára al-Assada na zpravodajském serveru Haaretz.com? 3. Jaká témata a události byly v letech 2011-2012 často zmiňovány a vedly tak k rozdílným pohledům zkoumaných deníku na syrského prezidenta Bašára al-Assada? Teoretická část práce je věnovaná normativní teorii médií, objektivitě médií a roli médií v politice a ve společnosti, jakož i charakteristice obou deníků. Pro bakalářskou práci byl zvolen smíšený výzkum, tedy využití kvalitativní a kvantitativních metodologie v jedné výzkumné akci, které se věnuje druhá teoretická část bakalářské práce. Jako podoba kvalitativní metodologie byla zvolena diskurzivní analýza, a v případě kvantitativní metodologie byla zvolena obsahová analýza. V bakalářské práci bylo za pomoci klíčových slov analyzováno 231 mediálních sdělení, jejíchž data jsou zpracována v Microsoft Excel, a která jsou přílohou bakalářské práce....
The bachelor thesis examines the media image of Syrian President Bashar al-Assad in Israeli daily coverage of Haaretz and The Jerusalem Post news websites during the first the Syrian Arab Spring (2011-2012). The research questions this dissertation aims to answer are the following: 1. How the media image of Bashar al-Assad has changed during the years 2011 and 2012 on the web Jpost.com. 2. How the media image of Bashar al-Assad has changed during the years 2011 and 2012 on the web Haaretz.com. 3. What were the key events and developments that have lead to a different views on Bashar al-Assad? The thesis is divided into three main parts, the first theoretical part contains normative media theory, objectivity of the media and role of the media in politics and society as well as the characteristics of both newspapers. Regarding the methodological framework, mixed research methods were chosen in order to combine qualitative and quantitative approaches. Discourse analysis was identified as the ideal approach for the qualitative part, while content analysis was chosen as the most suitable method for the quantitative part. The research analyses 231 media content including media reports, commentaries, and opinion section.