Zobrazit minimální záznam

The Land Snail Velocity
dc.contributor.advisorŘíhová, Dagmar
dc.creatorVeselá, Kateřina
dc.date.accessioned2019-02-19T12:15:47Z
dc.date.available2019-02-19T12:15:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99028
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá využitím plžů rodu páskovka (Cepaea) ve výuce; především pak měření rychlosti jejich pohybu. Věnována je rovněž možnostem laboratorního chovu tohoto rodu a základními potřebami plžů, aby byl chov úspěšný a jedinci byli využitelní jak při demonstraci ve výuce, tak při měření rychlosti. I v případě dodržení požadavků pro úspěšný chov se totiž stává, že někteří jedinci vytvoří dočasné víčko, umožňující přežití nepříznivých podmínek. Část práce je věnovaná i této problematice - proč plž víčko vytvoří a jak jej nejlépe aktivovat. Samotné měření rychlosti je rozebíráno z několika úhlů pohledu - teoretické možnosti měření (jak uzpůsobit prostředí pro měření a jak měřit), praktické měření samostatně v domácím prostředí a měření s žáky gymnázia. V práci jsou popsány a diskutovány reakce žáků, kteří se osobně zúčastnili experimentu a kteří poskytli informace o svých pocitech při provedení práce. Jejich pocity znechucení nebo strachu jsou rozebírány v samostatné kapitole. Kromě využití suchozemských ulitnatých plžů v předmětu Biologie práce zkoumá jejich zakomponování do dalších předmětů.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the usage of Garden Banded Snail (Cepaea hortensis) and Grove Snail (C. nemoralis) in teaching; especially in speed measurement. It is also addressed to laboratory breeding of this genus and basic requirements of land snails during keeping in order to provide specimens suitable for teaching as well as speed measurements. Despite of the compliance with the requirements for successful breeding, some specimens created epiphragm (temporary lid built during unfavourable conditions). Part of the thesis is addressed to this issue: why snails build epiphragm and how to activate them. The speed measurement itself is approached from the two different point of views: how to adapt the environment for measurement and how to perform the measurement in theoretical concept; and how to perform the measurements itself in a school class or in home breeding. The thesis uses responses of the students, who performed the experiment at school and shared the information about their feelings from working with the snails. Those feelings of disgust or even fear are discussed in a separate chapter. Apart from usage of land snails for the subject of Biology, this thesis also elaborates their inclusion into several other subjects.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectulitacs_CZ
dc.subjectlaboratorní chov plžůcs_CZ
dc.subjectaktivace plžůcs_CZ
dc.subjectrychlost bezobratlýchcs_CZ
dc.subjectnestandardní vyučovánícs_CZ
dc.subjectstrach z plžůcs_CZ
dc.subjectShellen_US
dc.subjectlaboratory breeding of snailsen_US
dc.subjectsnail activationen_US
dc.subjectmovement speed in invertebratesen_US
dc.subjectnon-standard teachingen_US
dc.subjectfear of land snailsen_US
dc.titleRychlost suchozemských plžůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-28
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId191943
dc.title.translatedThe Land Snail Velocityen_US
dc.contributor.refereeLoužecká, Ivana
dc.identifier.aleph002191484
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá využitím plžů rodu páskovka (Cepaea) ve výuce; především pak měření rychlosti jejich pohybu. Věnována je rovněž možnostem laboratorního chovu tohoto rodu a základními potřebami plžů, aby byl chov úspěšný a jedinci byli využitelní jak při demonstraci ve výuce, tak při měření rychlosti. I v případě dodržení požadavků pro úspěšný chov se totiž stává, že někteří jedinci vytvoří dočasné víčko, umožňující přežití nepříznivých podmínek. Část práce je věnovaná i této problematice - proč plž víčko vytvoří a jak jej nejlépe aktivovat. Samotné měření rychlosti je rozebíráno z několika úhlů pohledu - teoretické možnosti měření (jak uzpůsobit prostředí pro měření a jak měřit), praktické měření samostatně v domácím prostředí a měření s žáky gymnázia. V práci jsou popsány a diskutovány reakce žáků, kteří se osobně zúčastnili experimentu a kteří poskytli informace o svých pocitech při provedení práce. Jejich pocity znechucení nebo strachu jsou rozebírány v samostatné kapitole. Kromě využití suchozemských ulitnatých plžů v předmětu Biologie práce zkoumá jejich zakomponování do dalších předmětů.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the usage of Garden Banded Snail (Cepaea hortensis) and Grove Snail (C. nemoralis) in teaching; especially in speed measurement. It is also addressed to laboratory breeding of this genus and basic requirements of land snails during keeping in order to provide specimens suitable for teaching as well as speed measurements. Despite of the compliance with the requirements for successful breeding, some specimens created epiphragm (temporary lid built during unfavourable conditions). Part of the thesis is addressed to this issue: why snails build epiphragm and how to activate them. The speed measurement itself is approached from the two different point of views: how to adapt the environment for measurement and how to perform the measurement in theoretical concept; and how to perform the measurements itself in a school class or in home breeding. The thesis uses responses of the students, who performed the experiment at school and shared the information about their feelings from working with the snails. Those feelings of disgust or even fear are discussed in a separate chapter. Apart from usage of land snails for the subject of Biology, this thesis also elaborates their inclusion into several other subjects.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021914840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV