Otevřený model školy, Možnosti spolupráce škol s dalšími subjekty
The Open Model of a School, Opportunities for Cooperation
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9892Identifiers
Study Information System: 21945
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kroláková, Dagmar
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Závěrečná práce se zabývá otevřeným (participačním) modelem výchovného systému školy v oblasti výchovných aktivit, možnostmi osvědčené i netradiční spolupráce škol a školských zařízení se školskými i jinými subjekty. Vychází jednak z poznatků odborné literatury a jednání mezinárodních organizací, které věnují výchově dětí a jejich činnostem ve volném čase značnou pozornost, jednak z výzkumu na sto pěti školách a školských zařízení. Vzhledem k tomu, že studie i ankety o budoucí podobě školy předpokládají, že škola zůstane i vnejbližších 1 5 - 2 0 letech nenahraditelnou společenskou institucí, bude patřit mezi důležité úkoly manažerů škol hledat a získávat vhodné partnery pro volnočasové aktivity dětí. Tato práce jim nabízí možnosti spolupráce škol a školských zařízení s nejrůznějšími partnery na základě odborné literatury i výsledků výzkumu. Shrnuje také zkušenosti oslovených účastníků výzkumu.
The final drala with open (participational) model of educational systém of a schoul in the spere of educational activities, possibilities for tested and non - traditional cooperation of schools and educational institutions with educational and other subjects. The work is based on pieces of information, found in speciál professional literature, and negotiations of international organizations. They mainly focus on the education ofchildren and thein free - time activities. Furthormore, i tis based on a research which was done in 105 schools and educational institutions. The schoul will still Romain an irreplaceable social institution in the up-coming 15-20 years, according to the researches and surveys of the future look of a schoul. The task for the schoul managers will be to search for suitable partners that orfee free-time activities to children. Based on professional literature and results of a research, this work show some possibilities for cooperation of schools and educational instituons with various partners. Itsummarizes the experience of participants that were addressed in the research.