Show simple item record

Exercise motivation for 4th and 5th graders, using mobile application
dc.contributor.advisorPřibyl, Ivan
dc.creatorZemanová, Aneta
dc.date.accessioned2019-02-19T11:20:35Z
dc.date.available2019-02-19T11:20:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98846
dc.description.abstract4 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje tématu, jak motivovat žáky k pohybu pomocí mobilních aplikací, konkrétně žáky 4. a 5. ročníků základní školy. Teoretická část se zabývá tělesnou zdatností dětí okolo 10 roku života. Popisuje motorický a sociální vývoj dětí mladšího školního věku. Zaměřuje se na specifika školní zralosti a dětských potřeb. Poukazuje na vážnost a důsledky nedostatku pohybové aktivity. Zabývá se také otázkou motivace. Zkoumá volnočasové aktivity pro děti a organizace, které se jimi zabývají. Praktická část zkoumá nejdříve formou dotazníku, kolik svého volného času děti tráví na mobilních telefonech a jaké hry a aplikace využívají. Nabízí seznam pohybových aplikací s metodikou použití a přesahu do školního prostředí. Seznam aplikací slouží pro pedagogy, vychovatel či rodiče, jako návod na aktivní trávení volného času s dětmi, za pomocí moderní technologie. Jednotlivé aplikace byly vyzkoušeny v rámci jedné třídy. Výsledkem je komparace jednotlivých aplikací mezi sebou a vhodnosti či účinnosti jejich použití. KLÍČOVÁ SLOVA pohyb, mobilní aplikace, motivace, volný čascs_CZ
dc.description.abstract5 ABSTRACT This diploma thesis deals with exercise motivation for 4th and 5th graders, using mobile application The theoretical part of the thesis deals with physical ability of children about 10 years old. It describes motor development of younger school-age children. It focuses on the specifics of school maturity and children's needs. It points out consequences of lack of physical activity. It deals with motivation. It researches leisure activities for children and organizations involved in them. In the practical part, the thesis uses survey to answer question. How much free time children spend using mobile phone and what kind of application they use. It offers list of application with a methodology of use and overlapping into the school environment. The list of applications serves for teachers, educators or parents, as a guide to active leisure activities with children using modern technology. Individual applications have been tested within one class. The result is a comparison of the individual applications among themselves and the suitability or effectiveness of their use. KEYWORDS movement, mobile application, motivation, free timeen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpohybcs_CZ
dc.subjectmobilní aplikacecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectmovementen_US
dc.subjectmobile applicationen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectfree timeen_US
dc.titleMotivace dětí 4. a 5. ročníků k pohybu, pomocí mobilních aplikacícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-22
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId187198
dc.title.translatedExercise motivation for 4th and 5th graders, using mobile applicationen_US
dc.contributor.refereeRotková, Hana
dc.identifier.aleph002191242
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs4 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje tématu, jak motivovat žáky k pohybu pomocí mobilních aplikací, konkrétně žáky 4. a 5. ročníků základní školy. Teoretická část se zabývá tělesnou zdatností dětí okolo 10 roku života. Popisuje motorický a sociální vývoj dětí mladšího školního věku. Zaměřuje se na specifika školní zralosti a dětských potřeb. Poukazuje na vážnost a důsledky nedostatku pohybové aktivity. Zabývá se také otázkou motivace. Zkoumá volnočasové aktivity pro děti a organizace, které se jimi zabývají. Praktická část zkoumá nejdříve formou dotazníku, kolik svého volného času děti tráví na mobilních telefonech a jaké hry a aplikace využívají. Nabízí seznam pohybových aplikací s metodikou použití a přesahu do školního prostředí. Seznam aplikací slouží pro pedagogy, vychovatel či rodiče, jako návod na aktivní trávení volného času s dětmi, za pomocí moderní technologie. Jednotlivé aplikace byly vyzkoušeny v rámci jedné třídy. Výsledkem je komparace jednotlivých aplikací mezi sebou a vhodnosti či účinnosti jejich použití. KLÍČOVÁ SLOVA pohyb, mobilní aplikace, motivace, volný čascs_CZ
uk.abstract.en5 ABSTRACT This diploma thesis deals with exercise motivation for 4th and 5th graders, using mobile application The theoretical part of the thesis deals with physical ability of children about 10 years old. It describes motor development of younger school-age children. It focuses on the specifics of school maturity and children's needs. It points out consequences of lack of physical activity. It deals with motivation. It researches leisure activities for children and organizations involved in them. In the practical part, the thesis uses survey to answer question. How much free time children spend using mobile phone and what kind of application they use. It offers list of application with a methodology of use and overlapping into the school environment. The list of applications serves for teachers, educators or parents, as a guide to active leisure activities with children using modern technology. Individual applications have been tested within one class. The result is a comparison of the individual applications among themselves and the suitability or effectiveness of their use. KEYWORDS movement, mobile application, motivation, free timeen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV