Zobrazit minimální záznam

Irony in TV talk show
dc.contributor.advisorHirschová, Milada
dc.creatorJežková, Klára
dc.date.accessioned2019-02-19T10:11:48Z
dc.date.available2019-02-19T10:11:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98826
dc.description.abstractPráce se zabývá ironií v populárním televizním žánru, zábavné talk show. První část definuje základní pojmy, se kterými pracujeme (veřejná komunikace, kooperační princip, zdvořilost, ironie). Ve druhé části je charakterizován mediální dialog, konkrétně talk show. Třetí část se zabývá konkrétní talk show veřejnoprávní televize, Všechnopárty. Na vybraných ukázkách zkoumá, jak ironie v pořadu funguje, jak se projevuje a jak je účastníky talk show využívána. Základním zjištěním práce je, že ironie se ve Všechnopárty využívá jako komunikační hra, z největší části jako specifická varianta ironie, tzv. škádlení (banter). Jde o komunikační jednání popsatelné jako předstírané ohrožování tváře komunikačního partnera nebo tváře vlastní, resp. o komunikaci záměrně a pro diváka průhledně porušující Leechovy zdvořilostní maximy (nejč. maximu taktu a maximu skromnosti). Ve Všechnopárty je škádlivá ironie využívána jako zábavný prvek zvyšující atraktivitu pořadu pro diváky a účastníci talk show se na ní obvykle vědomě podílejí. KLÍČOVÁ SLOVA komunikace, mediální dialog, talk show, kooperační princip, zdvořilost, ironie, škádlenícs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with irony in popular television genre, entertaining talk show. The first partdefines the basic concepts which we work with (public communication, cooperative principle, politeness, irony). In the second part there is characterized the media dialogue, specifically talk show. The third part deals with particular public television's talk show - Všechnopárty. This thesis examines, on selected examples, how irony works in the show, how it manifests itself and how it is used by participants in talk show. The main finding is that irony in Všechnopárty is used as a communication game, mostly as a specific variant of irony called teasing (banter). It is a communication acting describable as pretended threatening of face of communication partner or of your own face, resp. communication which intentionally and transparently for the viewer violates Leech's courtesy maxima (most often tactfulness and modesty maxima).Teasing irony in Všechnopárty is used as a fun element increasing attractiveness of the show for spectators and participants of the talk show are usually knowingly involved in it. KEYWORDS communications, media dialogue, talk show, cooperative principle, politeness, irony, teasingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmediální dialogcs_CZ
dc.subjecttalk showcs_CZ
dc.subjectkooperační principcs_CZ
dc.subjectzdvořilostcs_CZ
dc.subjectironiecs_CZ
dc.subjectškádlenícs_CZ
dc.subjectcommunicationsen_US
dc.subjectmedia dialogueen_US
dc.subjecttalk showen_US
dc.subjectcooperative principleen_US
dc.subjectpolitenessen_US
dc.subjectironyen_US
dc.subjectteasingen_US
dc.titleIronie v TV talk showcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-09
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId176936
dc.title.translatedIrony in TV talk showen_US
dc.contributor.refereeJanovec, Ladislav
dc.identifier.aleph002191222
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá ironií v populárním televizním žánru, zábavné talk show. První část definuje základní pojmy, se kterými pracujeme (veřejná komunikace, kooperační princip, zdvořilost, ironie). Ve druhé části je charakterizován mediální dialog, konkrétně talk show. Třetí část se zabývá konkrétní talk show veřejnoprávní televize, Všechnopárty. Na vybraných ukázkách zkoumá, jak ironie v pořadu funguje, jak se projevuje a jak je účastníky talk show využívána. Základním zjištěním práce je, že ironie se ve Všechnopárty využívá jako komunikační hra, z největší části jako specifická varianta ironie, tzv. škádlení (banter). Jde o komunikační jednání popsatelné jako předstírané ohrožování tváře komunikačního partnera nebo tváře vlastní, resp. o komunikaci záměrně a pro diváka průhledně porušující Leechovy zdvořilostní maximy (nejč. maximu taktu a maximu skromnosti). Ve Všechnopárty je škádlivá ironie využívána jako zábavný prvek zvyšující atraktivitu pořadu pro diváky a účastníci talk show se na ní obvykle vědomě podílejí. KLÍČOVÁ SLOVA komunikace, mediální dialog, talk show, kooperační princip, zdvořilost, ironie, škádlenícs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with irony in popular television genre, entertaining talk show. The first partdefines the basic concepts which we work with (public communication, cooperative principle, politeness, irony). In the second part there is characterized the media dialogue, specifically talk show. The third part deals with particular public television's talk show - Všechnopárty. This thesis examines, on selected examples, how irony works in the show, how it manifests itself and how it is used by participants in talk show. The main finding is that irony in Všechnopárty is used as a communication game, mostly as a specific variant of irony called teasing (banter). It is a communication acting describable as pretended threatening of face of communication partner or of your own face, resp. communication which intentionally and transparently for the viewer violates Leech's courtesy maxima (most often tactfulness and modesty maxima).Teasing irony in Všechnopárty is used as a fun element increasing attractiveness of the show for spectators and participants of the talk show are usually knowingly involved in it. KEYWORDS communications, media dialogue, talk show, cooperative principle, politeness, irony, teasingen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990021912220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV