dc.contributor.advisor | Kašpar, Ladislav | |
dc.creator | Procházková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T13:01:52Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T13:01:52Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/98802 | |
dc.description.abstract | Název: Výuka orientačního běhu na 2.stupni základní školy Autor: Bc. Zuzana Procházková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. Cíle: Cílem této práce je zmapovat výuku orientačního běhu na vybraných pražských základních školách a na nižších gymnázií. Zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda se na těchto školách zařazuje orientační běh do školního programu a jak. Vedlejší cíl práce je, na základě výsledků a literatury, sestavit návrh na realizaci výuky orientačního běhu na druhém stupni. Metody: Sběr dat jsme provedli pomocí dotazníkového šetření. Vyhodnocení dotazníkového šetření jsme uvedli v tabulkách a grafech ze kterých jsme následně vyvodili výsledky pro dané téma práce. Metodou vedlejšího cíle, návrhu zařazení orientačního běhu do výuky, je podrobné studium literatury a výsledků z předchozího dotazníkového šetření. Výsledky: Do výzkumu bylo zařazeno 34 učitelů tělesné výchovy. Šestnáct učitelů se při své výuce věnuje orientačnímu běhu většina 1-3krát ročně. Polovina učitelů zařazuje orientační běh do hodin tělesné výchovy a víc jak polovina z nich zařazuje OB na školní akce a kurzy. Čtrnáct učitelů využívá při orientačních aktivitách speciální mapy pro orientační běh. Všichni učitelé chtějí, aby žáci uměli zorientovat mapu podle terénu. Klíčová... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Teaching of orienteering at primary school Author: Bc. Zuzana Procházková Department: Department of Physical Education Supervisor: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. Objectives: The aim of this diploma work is to chart the teaching of orienteering at primary schools in Prague and to use a questionnaire-based approach to determine whether orienteering is included within the school curriculum and if so, then how. The secondary objective is to draw up a draft of methods for teaching orienteering. Methods: Data collection was performed using a questionnaire-based approach. The questionnaire was evaluated in the graphs and tables. The method for the secondary objective is a detailed study of the literature and results of the questionnaire. Results: Thirty four physical education teachers participated in the research study. Sixteen teachers include orienteering within their teaching curriculum. The frequency of orienteering teaching is mostly 1-3 times a year. A half of the teachers teach orienteering in PE lessons. More than half of the teachers included orienteering as a part of school trips and courses. Most of them use specialised orienteering maps. All the teachers require that their pupils know how to orientate a map based on the terrain. Keywords: Running, map, compass, terrain,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Běh | cs_CZ |
dc.subject | mapa | cs_CZ |
dc.subject | buzola | cs_CZ |
dc.subject | terén | cs_CZ |
dc.subject | orientační sporty | cs_CZ |
dc.subject | orientační běh | cs_CZ |
dc.subject | volný čas | cs_CZ |
dc.subject | výuka | cs_CZ |
dc.subject | Running | en_US |
dc.subject | map | en_US |
dc.subject | compass | en_US |
dc.subject | terrain | en_US |
dc.subject | orienteering | en_US |
dc.subject | spare time | en_US |
dc.subject | teaching | en_US |
dc.title | Výuka orientačního běhu na 2.stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-30 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 201595 | |
dc.title.translated | Teaching of orienteering at primary school. | en_US |
dc.contributor.referee | Přibyl, Ivan | |
dc.identifier.aleph | 002191105 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Physical Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - tělesná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - tělesná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Physical Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Výuka orientačního běhu na 2.stupni základní školy Autor: Bc. Zuzana Procházková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. Cíle: Cílem této práce je zmapovat výuku orientačního běhu na vybraných pražských základních školách a na nižších gymnázií. Zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda se na těchto školách zařazuje orientační běh do školního programu a jak. Vedlejší cíl práce je, na základě výsledků a literatury, sestavit návrh na realizaci výuky orientačního běhu na druhém stupni. Metody: Sběr dat jsme provedli pomocí dotazníkového šetření. Vyhodnocení dotazníkového šetření jsme uvedli v tabulkách a grafech ze kterých jsme následně vyvodili výsledky pro dané téma práce. Metodou vedlejšího cíle, návrhu zařazení orientačního běhu do výuky, je podrobné studium literatury a výsledků z předchozího dotazníkového šetření. Výsledky: Do výzkumu bylo zařazeno 34 učitelů tělesné výchovy. Šestnáct učitelů se při své výuce věnuje orientačnímu běhu většina 1-3krát ročně. Polovina učitelů zařazuje orientační běh do hodin tělesné výchovy a víc jak polovina z nich zařazuje OB na školní akce a kurzy. Čtrnáct učitelů využívá při orientačních aktivitách speciální mapy pro orientační běh. Všichni učitelé chtějí, aby žáci uměli zorientovat mapu podle terénu. Klíčová... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Teaching of orienteering at primary school Author: Bc. Zuzana Procházková Department: Department of Physical Education Supervisor: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. Objectives: The aim of this diploma work is to chart the teaching of orienteering at primary schools in Prague and to use a questionnaire-based approach to determine whether orienteering is included within the school curriculum and if so, then how. The secondary objective is to draw up a draft of methods for teaching orienteering. Methods: Data collection was performed using a questionnaire-based approach. The questionnaire was evaluated in the graphs and tables. The method for the secondary objective is a detailed study of the literature and results of the questionnaire. Results: Thirty four physical education teachers participated in the research study. Sixteen teachers include orienteering within their teaching curriculum. The frequency of orienteering teaching is mostly 1-3 times a year. A half of the teachers teach orienteering in PE lessons. More than half of the teachers included orienteering as a part of school trips and courses. Most of them use specialised orienteering maps. All the teachers require that their pupils know how to orientate a map based on the terrain. Keywords: Running, map, compass, terrain,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
dc.identifier.lisID | 990021911050106986 | |