Show simple item record

Speech therapy and intervention of people after stroke with a diagnosis of aphasia
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorKorandová, Zuzana
dc.date.accessioned2019-02-19T11:54:39Z
dc.date.available2019-02-19T11:54:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98445
dc.description.abstractTématem předkládané diplomové práce je logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie. Práce je koncipována do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretického charakteru, čtvrtá kapitola představuje empirickou část. První teoretická kapitola se zabývá pojetím komunikace a definuje základní pojmy, dále se věnuje oblasti centrálního a periferního nervového systému a jeho vlivu na komunikační schopnost člověka. Druhá kapitola přibližuje problematiku cévních mozkových příhod, zaměřuje se zejména na etiologii a symptomatologii onemocnění, možnosti diagnostiky a terapie a oblast prevence. Třetí teoretická kapitola popisuje afázii, tedy druh narušené komunikační schopnosti vznikající v důsledku cévní mozkové příhody. Zaměřena je na vymezení, etiologii a symptomatologii afázie, proces diagnostiky a terapie. Ve svém závěru se kapitola také dotýká možností poskytování logopedické intervence v České republice. Čtvrtá kapitola diplomové práce představuje kvalitativní výzkumné šetření, jež bylo prováděno v rámci dvoutýdenních komplexních rehabilitačních pobytů pro osoby po cévní mozkové příhodě. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat logopedickou intervenci u dospělých osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie v chronické fázi, na jeho základě byly následně...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this diploma thesis is speech therapy and intervention of people after stroke with a diagnosis of aphasia. The thesis consists of four chapters. The theoretical framework is presented in three chapters, the fourth one is an empirical part of thesis. The first theoretical chapter deals with the concept of communication and defines the basic terminology, it also describes the area of the central and peripheral nervous system and its influence on the human's communication ability. The second chapter approaches the issue of ictus focusing especially on etiology and symptomatology of the disease, diagnostics, therapy and prevention. The third theoretical chapter describes aphasia - a kind of communication disorder arising from a stroke. It focuses on the definition, etiology and symptomatology of aphasia, the process of diagnosis and therapy. In conclusion, this chapter also describes the possibilities of providing speech therapy and intervention in the Czech Republic. The fourth chapter of diploma thesis describes a qualitative research that was conducted within two-weeks complex rehabilitation stays for people after stroke. The main objective of the research was to analyze speech therapy and intervention in adult clients after stroke with a diagnosis of aphasia in the chronic phase. Then...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectlogopedická intervencecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectneurogenní poruchy komunikacecs_CZ
dc.subjectcévní mozková příhodacs_CZ
dc.subjectafáziecs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectspeech interventionen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectcommunication disorderen_US
dc.subjectneurological speech and language disordersen_US
dc.subjectstrokeen_US
dc.subjectaphasiaen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.titleLogopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afáziecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-04
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188237
dc.title.translatedSpeech therapy and intervention of people after stroke with a diagnosis of aphasiaen_US
dc.contributor.refereeKopečný, Petr
dc.identifier.aleph002189996
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem předkládané diplomové práce je logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie. Práce je koncipována do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretického charakteru, čtvrtá kapitola představuje empirickou část. První teoretická kapitola se zabývá pojetím komunikace a definuje základní pojmy, dále se věnuje oblasti centrálního a periferního nervového systému a jeho vlivu na komunikační schopnost člověka. Druhá kapitola přibližuje problematiku cévních mozkových příhod, zaměřuje se zejména na etiologii a symptomatologii onemocnění, možnosti diagnostiky a terapie a oblast prevence. Třetí teoretická kapitola popisuje afázii, tedy druh narušené komunikační schopnosti vznikající v důsledku cévní mozkové příhody. Zaměřena je na vymezení, etiologii a symptomatologii afázie, proces diagnostiky a terapie. Ve svém závěru se kapitola také dotýká možností poskytování logopedické intervence v České republice. Čtvrtá kapitola diplomové práce představuje kvalitativní výzkumné šetření, jež bylo prováděno v rámci dvoutýdenních komplexních rehabilitačních pobytů pro osoby po cévní mozkové příhodě. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat logopedickou intervenci u dospělých osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie v chronické fázi, na jeho základě byly následně...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this diploma thesis is speech therapy and intervention of people after stroke with a diagnosis of aphasia. The thesis consists of four chapters. The theoretical framework is presented in three chapters, the fourth one is an empirical part of thesis. The first theoretical chapter deals with the concept of communication and defines the basic terminology, it also describes the area of the central and peripheral nervous system and its influence on the human's communication ability. The second chapter approaches the issue of ictus focusing especially on etiology and symptomatology of the disease, diagnostics, therapy and prevention. The third theoretical chapter describes aphasia - a kind of communication disorder arising from a stroke. It focuses on the definition, etiology and symptomatology of aphasia, the process of diagnosis and therapy. In conclusion, this chapter also describes the possibilities of providing speech therapy and intervention in the Czech Republic. The fourth chapter of diploma thesis describes a qualitative research that was conducted within two-weeks complex rehabilitation stays for people after stroke. The main objective of the research was to analyze speech therapy and intervention in adult clients after stroke with a diagnosis of aphasia in the chronic phase. Then...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV