Zobrazit minimální záznam

Manifestations in lexical - semantic level in preschool children
dc.contributor.advisorKopečný, Petr
dc.creatorVítů, Kateřina
dc.date.accessioned2019-02-19T11:39:11Z
dc.date.available2019-02-19T11:39:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98440
dc.description.abstractCílem diplomové práce je analyzovat projevy v lexikálně-sémantické jazykové rovině u dětí předškolního věku. Teoretická část má tři kapitoly, které pojednávají o komunikaci a komunikačním procesu obecně, o fylogenetickém i ontogenetickém vývoji řeči, o jazykových rovinách, popisují lingvistické teorie osvojování si jazyka, metody pro diagnostiku slovní zásoby, metody rozvíjení slovní zásoby, organizaci předškolního vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, jeho cíle, vzdělávací oblasti klíčové kompetence a očekávané výstupy. Praktická část diplomové práce je realizována formou kvalitativního výzkumu s kvantitativními prvky. Výzkum byl realizován v běžné mateřské škole ve dvou třídách pro děti v předškolním věku. V rámci šetření byla sledována aktivní i pasivní slovní zásoba dětí a celkový mluvní projev z obsahového hlediska.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis is to analyze the manifestations in the lexical-semantic language level in pre-school children. The theoretical part has three chapters dealing with communication and communication process in general, phylogenetic and ontogenetic development of speech, linguistic levels, linguistic theories of language acquisition, methods for vocabulary diagnostics, methods of vocabulary development, pre-school education organization, program for pre-school education, its aims, educational areas of key competence and expected outcomes. The practical part of the diploma thesis is realized through qualitative research with quantitative elements. The research was conducted in a nursery school in two classes for pre- school children. In the framework of the survey, the active and passive vocabulary of children and the overall speech from the point of view of content were monitored.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectlexikálně-sémantická jazyková rovinacs_CZ
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectpre-school childen_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectlexical-semantic language levelen_US
dc.titleProjevy v lexikálně - sémantické rovině u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-04
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188453
dc.title.translatedManifestations in lexical - semantic level in preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
dc.identifier.aleph002189991
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je analyzovat projevy v lexikálně-sémantické jazykové rovině u dětí předškolního věku. Teoretická část má tři kapitoly, které pojednávají o komunikaci a komunikačním procesu obecně, o fylogenetickém i ontogenetickém vývoji řeči, o jazykových rovinách, popisují lingvistické teorie osvojování si jazyka, metody pro diagnostiku slovní zásoby, metody rozvíjení slovní zásoby, organizaci předškolního vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, jeho cíle, vzdělávací oblasti klíčové kompetence a očekávané výstupy. Praktická část diplomové práce je realizována formou kvalitativního výzkumu s kvantitativními prvky. Výzkum byl realizován v běžné mateřské škole ve dvou třídách pro děti v předškolním věku. V rámci šetření byla sledována aktivní i pasivní slovní zásoba dětí a celkový mluvní projev z obsahového hlediska.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the diploma thesis is to analyze the manifestations in the lexical-semantic language level in pre-school children. The theoretical part has three chapters dealing with communication and communication process in general, phylogenetic and ontogenetic development of speech, linguistic levels, linguistic theories of language acquisition, methods for vocabulary diagnostics, methods of vocabulary development, pre-school education organization, program for pre-school education, its aims, educational areas of key competence and expected outcomes. The practical part of the diploma thesis is realized through qualitative research with quantitative elements. The research was conducted in a nursery school in two classes for pre- school children. In the framework of the survey, the active and passive vocabulary of children and the overall speech from the point of view of content were monitored.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021899910106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV