Show simple item record

Speech Therapy in Mainstream Preschoool Education in Extracurricular Activities
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorŠusterová, Pavla
dc.date.accessioned2019-02-19T11:33:06Z
dc.date.available2019-02-19T11:33:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98438
dc.description.abstractHlavním tématem diplomové práce jsou možnosti rozvoje komunikačních dovedností v předškolním věku v rámci mimoškolních aktivit. Předmětem výzkumného šetření je kvalitativní výzkum s cílem zjistit vliv skupinových lekcí logopedické intervence na komunikační dovednosti dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - část teoretická a část praktická. Teoretická část poskytuje základní informace o celkovém vývoji dítěte od narození do nástupu do školy. Popsán je tedy vývoj motorických schopností dítěte, vývoj smyslového vnímání (zrakové a sluchové vnímání) a vývoj komunikační schopnosti dítěte. Každá část obsahuje mimo jiné i informace o možnostech stimulace jednotlivých oblastí vývoje dítěte. Dále teoretická část vymezuje a popisuje narušenou komunikační schopnost. Detailně se práce věnuje těm druhům narušené komunikační schopnosti, které jsou v dětské populaci nejčastější. V návaznosti na výzkumné šetření je popsána i narušená komunikační schopnost u osob s vadou sluchu. Praktická část je pojata jako kvalitativní výzkum, který si klade za cíl zjistit, zda skupinové lekce logopedické intervence mají vliv na vývoj komunikačních dovedností dětí v předškolním věku. Dílčím cílem výzkumného šetření je tvorba dvanácti plánů skupinových lekcí zaměřených na problémové...cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of the Master's thesis are the possibilities of development of communication abilities during the preschool age through extracurricular activities. The research study is qualitative and its goal is to determine the effect of group speech therapy sessions on the communication abilities of children attending a mainstream preschool. The Master's thesis is divided into two parts - a theoretical and a practical part. The theoretical part provides basic information about the overall development of children from the time of birth until reaching school age. It describes the development of children's motor skills, the development of sensory perception (visual and auditory perception) and the development of communication abilities. Each part also contains information about the possibilities of stimulating the individual areas of development. The theoretical part also defines and describes impaired communication ability. The thesis deals in more detail with the types of impaired communication ability which occur frequently in population. Based on the research study, a description of impaired communication ability in hearing-impaired people is provided. The practical part consists of a qualitative research study. The goal of the study is to determine whether group speech therapy sessions affect...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectlogopedická intervencecs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectmimoškolní aktivitycs_CZ
dc.subjectcommunication abilityen_US
dc.subjectimpaired communication abilityen_US
dc.subjectspeech therapyen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectextracurricular activitiesen_US
dc.titleMožnosti rozvoje komunikačních dovednosltí v předškolním věku v rámci mimoškolních aktivitcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-04
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188238
dc.title.translatedSpeech Therapy in Mainstream Preschoool Education in Extracurricular Activitiesen_US
dc.contributor.refereeKopečný, Petr
dc.identifier.aleph002189989
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním tématem diplomové práce jsou možnosti rozvoje komunikačních dovedností v předškolním věku v rámci mimoškolních aktivit. Předmětem výzkumného šetření je kvalitativní výzkum s cílem zjistit vliv skupinových lekcí logopedické intervence na komunikační dovednosti dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - část teoretická a část praktická. Teoretická část poskytuje základní informace o celkovém vývoji dítěte od narození do nástupu do školy. Popsán je tedy vývoj motorických schopností dítěte, vývoj smyslového vnímání (zrakové a sluchové vnímání) a vývoj komunikační schopnosti dítěte. Každá část obsahuje mimo jiné i informace o možnostech stimulace jednotlivých oblastí vývoje dítěte. Dále teoretická část vymezuje a popisuje narušenou komunikační schopnost. Detailně se práce věnuje těm druhům narušené komunikační schopnosti, které jsou v dětské populaci nejčastější. V návaznosti na výzkumné šetření je popsána i narušená komunikační schopnost u osob s vadou sluchu. Praktická část je pojata jako kvalitativní výzkum, který si klade za cíl zjistit, zda skupinové lekce logopedické intervence mají vliv na vývoj komunikačních dovedností dětí v předškolním věku. Dílčím cílem výzkumného šetření je tvorba dvanácti plánů skupinových lekcí zaměřených na problémové...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of the Master's thesis are the possibilities of development of communication abilities during the preschool age through extracurricular activities. The research study is qualitative and its goal is to determine the effect of group speech therapy sessions on the communication abilities of children attending a mainstream preschool. The Master's thesis is divided into two parts - a theoretical and a practical part. The theoretical part provides basic information about the overall development of children from the time of birth until reaching school age. It describes the development of children's motor skills, the development of sensory perception (visual and auditory perception) and the development of communication abilities. Each part also contains information about the possibilities of stimulating the individual areas of development. The theoretical part also defines and describes impaired communication ability. The thesis deals in more detail with the types of impaired communication ability which occur frequently in population. Based on the research study, a description of impaired communication ability in hearing-impaired people is provided. The practical part consists of a qualitative research study. The goal of the study is to determine whether group speech therapy sessions affect...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV