Teaching English Through English: Giving Instructions at A1-A2 level students
Vyučování angličtiny skrze angličtinu: Zadávání instrukcí v hodinách u žáků na úrovni A1-A2
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98242Identifiers
Study Information System: 183406
Collections
- Kvalifikační práce [18095]
Author
Advisor
Referee
Žďárek, Karel
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Osvojování jazyka, comprehensible input - srozumitelný jazykový vstup, jazyk instrukcí, porozumění studenty, učební styly, gesta, akční výzkum, instrukceKeywords (English)
Language acquisition, comprehensible input, language of instruction, students' comprehension, learning styles, gestures, action research, instructionsTato diplomová práce si klade za cíl představit zásady a techniky instruování v hodinách angličtiny a jejich praktické použití. Připomíná důležitost jasných a srozumitelných instrukcí a to, jak ovlivňují porozumění studentů. Teoretická část této práce popisuje obecná pravidla zadávání instrukcí a zaměřuje se na techniky zadávání instrukcí vhodné pro učební styly studentů. Také se věnuje tomu, jak jazyk instrukcí přizpůsobit studentům na jazykové úrovni A1 - A2. Praktická část se zaměřuje na akční výzkum, ve kterém autorka aplikuje výše uvedené principy. Cílem praktické části je autorčino zdokonalení se v zadávání instrukcí. Výsledky akčního výzkumu ukazují, že studenti lépe rozumí instrukcím, když je vyučující přizpůsobí jejich jazykové úrovni a když instrukce zadává pomocí rozmanitých verbálních i neverbálních technik. Klíčová slova: Osvojování jazyka, comprehensible input - srozumitelný jazykový vstup, jazyk instrukcí, porozumění studenty, učební styly, gesta, akční výzkum, instrukce
This diploma thesis aims at presenting principles and techniques of giving instructions during English lessons and their practical use. It stresses the awareness of the importance of delivering clear and understandable instructions and of their influence on students' comprehension. Theoretical part of this thesis describes general rules of giving instructions and focuses on instruction techniques suitable for students' learning styles. It also deals with the language of instruction appropriate for A1 - A2 level students. Practical part consists of applying the theoretical principals in practice through an action research. The aim of the practical part is the improvement of the author's instructions. The findings have shown that modifying the language of instruction as well as using various verbal and non- verbal instruction techniques promotes the students' comprehension of instructions. Key words: Language acquisition, comprehensible input, language of instruction, students' comprehension, learning styles, gestures, action research, instructions