Kritéria hodnocení mediálních produktů z hlediska mediální výchovy
Evaluation criteria of media products from the perspective of media education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9823Identifiers
Study Information System: 22095
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Janovec, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální výchovy. Teoretická část obsahuje stručný přehled faktů, která se týkají médií, jejich fungování a vlivu na společnost. Zvláštní pozornost je věnována mediálním produktům určeným dětem předškolního věku. Na základě zmapování mediálního prostředí a cílů mediální výchovy ve vzdělávacích programech základních a mateřských škol jsou definována kritéria hodnocení mediálních produktů určených pro děti předškolního věku. Současně s rámcovými cíli formulovanými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní výchovu jsou stanovená kritéria použita jako východisko pro vypracování průřezového projektu mediální výchovy v mateřské škole. Praktická část zjišťuje aktuální situaci v oblasti mediálního uvědomění u dětí v mateřské škole i jejich rodičů a dále obsahuje podrobný popis konkrétních cílů a průběh jednotlivých činnosti v rámci tohoto projektu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální výchovy. Teoretická část obsahuje stručný přehled faktů, která se týkají médií, jejich fungování a vlivu na společnost. Zvláštní pozornost je věnována mediálním produktům určeným dětem předškolního věku. Na základě zmapování mediálního prostředí a cílů mediální výchovy ve vzdělávacích programech základních a mateřských škol jsou definována kritéria hodnocení mediálních produktů určených pro děti předškolního věku. Současně s rámcovými cíli formulovanými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní výchovu jsou stanovená kritéria použita jako východisko pro vypracování průřezového projektu mediální výchovy v mateřské škole. Praktická část zjišťuje aktuální situaci v oblasti mediálního uvědomění u dětí v mateřské škole i jejich rodičů a dále obsahuje podrobný popis konkrétních cílů a průběh jednotlivých činnosti v rámci tohoto projektu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)