Zobrazit minimální záznam

Cooperation skils of pre-school children
dc.contributor.advisorVoda, Jan
dc.creatorSchulmeisterová, Kateřina
dc.date.accessioned2019-02-19T09:53:23Z
dc.date.available2019-02-19T09:53:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97972
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá dovedností spolupráce dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou fundamentální problémy dětí při spolupráci a jak je začít spolupráci učit. Práce je rozdělena na část teoretickou, analýzu (předvýzkum) a empirickou část. Teoretická část nejprve pojednává o charakteristice dítěte v předškolním věku a zaměřuje se především na psychický a sociální vývoj. Stěžejní kapitoly se zaměřují na popis úkolové situace a spolupráce. Popis vychází z analýzy odborné literatury a výsledků dosavadních šetření. Další částí diplomové práce je analýza, která je předvýzkumem. V této části se práce zabývá analýzou seminárních prací, které byly napsány v roce 2015 studentkami navazujícího magisterského studia oboru Předškolní pedagogika. Závěry analýzy ukazují, na jaké problematické aspekty spolupráce se bude potřeba zaměřit ve vlastním výzkumu. Praktická část vychází z výsledků zúčastněného pozorování a krátkého strukturovaného rozhovoru. Účastníky pozorování jsou děti ve věku 5-6 let, které navštěvují mateřskou školu. Na základě získaných dat je provedena analýza dovednosti spolupráce dětí předškolního věku. Praktickou část uzavírají didaktické výzvy nejen pro učitelky mateřských škol v oblasti spolupráce. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce, předškolní věk, úkolová situace, týmové rolecs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis deals with the issue of cooperative skills of preschool children. Its aim is to find out what are the basic problems of children cooperation and how to teach them cooperative skills. The thesis is divided into the theoretical part, analysis (pre-research) and the practical part. The theoretical part of the thesis deals with the characteristics of preschool children and it focuses primarily on psychological and social development. The main chapters are focused on the description of the task situation and the children cooperation. The description is based on an analysis of scientific literature and the results of previous research. Another part of this master thesis is the analysis, which is represented by pre-research. In this part, the work deals with the analysis of the seminar papers written in 2015 by students of postgraduate studies in the field of Preschool Pedagogy. The conclusions of the analysis show the issues of cooperation that will need to be focused on the following research. The practical part is based on the results of the observations and the short structured interview. The subjects of the research are 5 to 6 years old children who attend kindergarten. The analysis of cooperative skills of preschool children is based on the obtained data.. The practical part is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDovednost spolupráce u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-29
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId173320
dc.title.translatedCooperation skils of pre-school childrenen_US
dc.contributor.refereeLoudová Stralczynská, Barbora
dc.identifier.aleph002188683
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá dovedností spolupráce dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou fundamentální problémy dětí při spolupráci a jak je začít spolupráci učit. Práce je rozdělena na část teoretickou, analýzu (předvýzkum) a empirickou část. Teoretická část nejprve pojednává o charakteristice dítěte v předškolním věku a zaměřuje se především na psychický a sociální vývoj. Stěžejní kapitoly se zaměřují na popis úkolové situace a spolupráce. Popis vychází z analýzy odborné literatury a výsledků dosavadních šetření. Další částí diplomové práce je analýza, která je předvýzkumem. V této části se práce zabývá analýzou seminárních prací, které byly napsány v roce 2015 studentkami navazujícího magisterského studia oboru Předškolní pedagogika. Závěry analýzy ukazují, na jaké problematické aspekty spolupráce se bude potřeba zaměřit ve vlastním výzkumu. Praktická část vychází z výsledků zúčastněného pozorování a krátkého strukturovaného rozhovoru. Účastníky pozorování jsou děti ve věku 5-6 let, které navštěvují mateřskou školu. Na základě získaných dat je provedena analýza dovednosti spolupráce dětí předškolního věku. Praktickou část uzavírají didaktické výzvy nejen pro učitelky mateřských škol v oblasti spolupráce. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce, předškolní věk, úkolová situace, týmové rolecs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis deals with the issue of cooperative skills of preschool children. Its aim is to find out what are the basic problems of children cooperation and how to teach them cooperative skills. The thesis is divided into the theoretical part, analysis (pre-research) and the practical part. The theoretical part of the thesis deals with the characteristics of preschool children and it focuses primarily on psychological and social development. The main chapters are focused on the description of the task situation and the children cooperation. The description is based on an analysis of scientific literature and the results of previous research. Another part of this master thesis is the analysis, which is represented by pre-research. In this part, the work deals with the analysis of the seminar papers written in 2015 by students of postgraduate studies in the field of Preschool Pedagogy. The conclusions of the analysis show the issues of cooperation that will need to be focused on the following research. The practical part is based on the results of the observations and the short structured interview. The subjects of the research are 5 to 6 years old children who attend kindergarten. The analysis of cooperative skills of preschool children is based on the obtained data.. The practical part is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.identifier.lisID990021886830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV