Show simple item record

Educational Assessment of graphomotor skills and their development in preschool children
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorBekečová, Pavlína
dc.date.accessioned2019-02-19T14:19:14Z
dc.date.available2019-02-19T14:19:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97967
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou pedagogické diagnostiky grafomotorických a vizuomotorických funkcí a možnostmi jejich rozvoje v praxi učitele mateřské školy. V teoretické části jsou objasněna východiska, která se vztahují k cílům, úkolům, metodám, formám a obsahu předškolního vzdělávání v souvislosti se školní zralostí. Objasněna a popsána je školní zralost a její oblasti s užším zaměřením na sledované dílčí složky školní zralosti a také působení a vliv mateřské školy v této oblasti. Vymezeny jsou také profesní kompetence a povinnosti předškolního pedagoga. Blíže je definován pojem pedagogické diagnostiky, teoretická východiska, metody a nástroje pedagogické diagnostiky. Akcentována je přímá diagnostická činnost v kombinaci s teoretickými východisky a přístupy. Tyto teoretické poznatky jsou dále aplikovány v části praktické se zaměřením na grafomotorické a vizuomotorické funkce. Hlavním výzkumným problémem řešeným v praktické části této práce jsou možnosti a způsoby podpory rozvoje dětí v posledním ročníku mateřské školy před zahájením povinné školní docházky a hledání cest jak co nejvíce přispět prací učitele mateřské školy k připravenosti dětí na vstup do základní školy. Důraz je také kladen na efektivní kooperaci s rodiči a jejich nezastupitelnou roli v celém procesu. Dále je v této...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with problems of pedagogical diagnostics of the writing-motoric and visual-motoric functions and possibilities of their development in the practice of the kindergarten teacher. There are the starting points clarified in the theoretical part, which relate to the objectives, tasks, methods, forms and content of preschool education in the context of school maturity. The school readiness and its fields with a narrower focus on monitored sub- components of a school maturity and also the action and the influence of the kindergarten in this area is clarified and described. Also the professional competencies and duties of the preschool teacher are defined here. The concept of pedagogical diagnostics, the theoretical foundations of methods and instruments of pedagogical diagnostics are analyzed in details. A direct diagnostic activity in combination with the theoretical bases and approaches is stressed here. These theoretical findings are further applied in the practical with a focus on writing- motoric and visual-motoric function. The main research problem addressed in the practical part of this work are the options and ways to support children's development in the last year of kindergarten before the start of compulsory schooling and finding ways to contribute as much as possible...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpedagoická diagnostikacs_CZ
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectgrafomotorické funkcecs_CZ
dc.subjectvizuomotorické funkcecs_CZ
dc.subjectzrakové vnímánícs_CZ
dc.subjectgrafomotorikacs_CZ
dc.subjectakčné výzkumcs_CZ
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectpedagogical diagnostics,school readinessen_US
dc.subjectwriting-motoric functionsen_US
dc.subjectvizual motoric funcionsen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.titlePedagogická diagnostika grafomotorických a vizuomotorických dovedností a možnosti jejího rozvoje u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-28
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161878
dc.title.translatedEducational Assessment of graphomotor skills and their development in preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeMlčková, Marie
dc.identifier.aleph002188398
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou pedagogické diagnostiky grafomotorických a vizuomotorických funkcí a možnostmi jejich rozvoje v praxi učitele mateřské školy. V teoretické části jsou objasněna východiska, která se vztahují k cílům, úkolům, metodám, formám a obsahu předškolního vzdělávání v souvislosti se školní zralostí. Objasněna a popsána je školní zralost a její oblasti s užším zaměřením na sledované dílčí složky školní zralosti a také působení a vliv mateřské školy v této oblasti. Vymezeny jsou také profesní kompetence a povinnosti předškolního pedagoga. Blíže je definován pojem pedagogické diagnostiky, teoretická východiska, metody a nástroje pedagogické diagnostiky. Akcentována je přímá diagnostická činnost v kombinaci s teoretickými východisky a přístupy. Tyto teoretické poznatky jsou dále aplikovány v části praktické se zaměřením na grafomotorické a vizuomotorické funkce. Hlavním výzkumným problémem řešeným v praktické části této práce jsou možnosti a způsoby podpory rozvoje dětí v posledním ročníku mateřské školy před zahájením povinné školní docházky a hledání cest jak co nejvíce přispět prací učitele mateřské školy k připravenosti dětí na vstup do základní školy. Důraz je také kladen na efektivní kooperaci s rodiči a jejich nezastupitelnou roli v celém procesu. Dále je v této...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with problems of pedagogical diagnostics of the writing-motoric and visual-motoric functions and possibilities of their development in the practice of the kindergarten teacher. There are the starting points clarified in the theoretical part, which relate to the objectives, tasks, methods, forms and content of preschool education in the context of school maturity. The school readiness and its fields with a narrower focus on monitored sub- components of a school maturity and also the action and the influence of the kindergarten in this area is clarified and described. Also the professional competencies and duties of the preschool teacher are defined here. The concept of pedagogical diagnostics, the theoretical foundations of methods and instruments of pedagogical diagnostics are analyzed in details. A direct diagnostic activity in combination with the theoretical bases and approaches is stressed here. These theoretical findings are further applied in the practical with a focus on writing- motoric and visual-motoric function. The main research problem addressed in the practical part of this work are the options and ways to support children's development in the last year of kindergarten before the start of compulsory schooling and finding ways to contribute as much as possible...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV