dc.contributor.advisor | Linková, Marie | |
dc.creator | Petrusová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T12:01:02Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T12:01:02Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/97910 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vzájemnou spoluprací rodiny a základní školy speciální. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji spolupráci rodiny a školy, vymezení pojmu rodina, jejím funkcím, povinnostem. Druhou kapitolu této části tvoří vzdělávání žáků s mentální retardací. Zde objasním pojem mentální retardace, příčiny jejího vzniku, rozdělení a charakteristiku základní školy speciální. Poslední kapitola teoretické části představuje model školy, která je držitelkou certifikátu " Rodiče vítáni". V praktické části se věnuji konkrétnímu výzkumu spolupráce rodiny a Základní školy speciální v Čáslavi. Výzkum je prováděn formou dotazníku a rozhovorů. Také zde porovnám požadavky pro udělení značky "Rodiče vítáni" s formami spolupráce konkrétní školy. Zjistím, zda Základní škola speciální v Čáslavi tato požadovaná kritéria splňuje. Klíčová slova: spolupráce, rodina, základní škola speciální, mentální retardace, značka "Rodiče vítáni" | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the mutual cooperation of the family and the special elementary school. The thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part I deal with family and school cooperation, defining the concept of family, its functions and duties. The second chapter of this part consists of education of pupils with mental retardation. Here I'm going to explain the term of mental retardation, the causes of its origin, the dividing and the characteristics of the special elementary school. The last chapter of the theoretical part presents the model of the school holding the "Parents welcome" certificate. In the practical part I deal with specific research of family cooperation and special elementary school in Čáslav. The research is conducted through questionnaires and interviews. Also, I compare the requirements for awarding the "Parents welcome" brand to the forms of collaboration of a particular school. I'll find out if the Special School in Čáslav meets these criteria. Keywords: cooperation, family, special elementary school, mental retardation, brand "Parents welcome" | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce rodiny a školy | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | komunikační metody spolupráce | cs_CZ |
dc.subject | školní klima | cs_CZ |
dc.subject | family and school cooperation | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.subject | communication methods of cooperation | en_US |
dc.subject | school climate | en_US |
dc.title | Spolupráce rodiny a školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-25 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 188557 | |
dc.title.translated | Family and school cooperation | en_US |
dc.contributor.referee | Richterová, Magdalena | |
dc.identifier.aleph | 002188141 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá vzájemnou spoluprací rodiny a základní školy speciální. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji spolupráci rodiny a školy, vymezení pojmu rodina, jejím funkcím, povinnostem. Druhou kapitolu této části tvoří vzdělávání žáků s mentální retardací. Zde objasním pojem mentální retardace, příčiny jejího vzniku, rozdělení a charakteristiku základní školy speciální. Poslední kapitola teoretické části představuje model školy, která je držitelkou certifikátu " Rodiče vítáni". V praktické části se věnuji konkrétnímu výzkumu spolupráce rodiny a Základní školy speciální v Čáslavi. Výzkum je prováděn formou dotazníku a rozhovorů. Také zde porovnám požadavky pro udělení značky "Rodiče vítáni" s formami spolupráce konkrétní školy. Zjistím, zda Základní škola speciální v Čáslavi tato požadovaná kritéria splňuje. Klíčová slova: spolupráce, rodina, základní škola speciální, mentální retardace, značka "Rodiče vítáni" | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the mutual cooperation of the family and the special elementary school. The thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part I deal with family and school cooperation, defining the concept of family, its functions and duties. The second chapter of this part consists of education of pupils with mental retardation. Here I'm going to explain the term of mental retardation, the causes of its origin, the dividing and the characteristics of the special elementary school. The last chapter of the theoretical part presents the model of the school holding the "Parents welcome" certificate. In the practical part I deal with specific research of family cooperation and special elementary school in Čáslav. The research is conducted through questionnaires and interviews. Also, I compare the requirements for awarding the "Parents welcome" brand to the forms of collaboration of a particular school. I'll find out if the Special School in Čáslav meets these criteria. Keywords: cooperation, family, special elementary school, mental retardation, brand "Parents welcome" | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.identifier.lisID | 990021881410106986 | |